آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۷
حوادث
۱۵

نایب رئیس ستاد دیه کشور: 30 هزار نفر از محکومان جرائم غیرعمد آزاد شدند

سنندج- خبرنگار کیهان:

نائب رئیس ستاد دیه کشور گفت: به همت مردم خیر و ستاد دیه کشور بیش از 30 هزار نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

«علی اکبر سیافی» در مراسم جشن گلریزان که با حضور بازاریان، هنرمندان، خیرین و جمعی از خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد با بیان مطلب فوق افزود: این ستاد با تکیه بر ایمان و اعتقادات قلبی و دینی راه اندازی شده است و به عنوان یک شجره طیبه خدمات شایانی به زندانیان جرائم غیرعمد ارائه داده است.

وی با اشاره به جنبش گلریزان گفت: مردم با تکیه بر ایمان و آگاهی خود هر ساله در ماه رمضان اقدام به برگزاری جشن های این چنینی کرده و دل هزاران خانواده را در این ماه مبارک شاد می کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز گفت: سال گذشته از محل کمک های مردمی و همکاری سازمان های دولتی زمینه آزادی 280 زندانی جرائم غیرعمد در استان کردستان فراهم شد.

به گفته علی اکبر گروسی از مجموع افراد زندانی آزاد شده 36 نفر با استفاده از تسهیلات بانکی، 32نفر به وسیله استفاده از کمک سازمان های بیمه گر، 37 نفر با استفاده از اعتبارات و تسهیلات کمیته امداد و تعداد 179نفر نیز به وسیله کمکهای مردمی آزاد شده اند.