آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۸
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

شرکت مدیر کل آژانس در خیمه شب بازی رژیم کودک کش

سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی و دیدار وی با مقامات صهیونیست تبدیل به یک خیمه شب بازی تمام عیار شد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این بهانه که همراه خانواده به تعطیلات می رود از ملاقات با یوکیوآمانو طفره رفت و شیمون پرز هم که حاضر به ملاقات با وی شده بود به جای توضیح درباره تولید صدها کلاهک هسته ای و امتناع از عضویت در آژانس و ندادن اجازه بازرسی از تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی، به جنجال علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران پرداخت. این جنایتکار کودک کش که دستور استفاده از سلاح های اورانیومی را در جنگ 22 روز غزه صادر کرده بود، مدعی شد «ایران با تهدید به کاربرد سلاح هسته ای، اسرائیل و جامعه جهانی را به خطر انداخته است. ایران تهدید کرده که از سلاح اتمی علیه اسرائیل استفاده می کند و نباید این تهدید را نادیده گرفت.»

پرز همچنین با تحریف تاریخ سراسر تعدی و تجاوز رژیم نامشروع صهیونیستی ادعا کرد: اسرائیل ظرف 62 سال گذشته 7 بار مورد حمله و تجاوز دشمن قرار گرفته است. ما دائما در برابر تهدید قرار داریم.

برخلاف این ادعا، اصل تاسیس رژیم صهیونیستی بر مبنای اشغالگری و تجاوز بوده و پس از آن نیز این رژیم به افزایش مناطق اشغالی در سرزمین فلسطین پرداخته و هم اکنون نیز بخش هایی از خاک سوریه را در اشغال خود دارد. رژیم صهیونیستی همچنین آغازگر تجاوز به خاک لبنان و نوار غزه در جنگ های 22 روزه و 33 روزه بود.

برخلاف بیانیه صریح اعضای آژانس که در کنفرانس چند ماه پیش نیویورک خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده ان پی تی و نظارت بر تاسیسات اتمی این رژیم شدند، آمانو در سفر به سرزمین های اشغالی هیچ انتقادی را مطرح نکرد. صهیونیست ها در ادامه خیمه شب بازی خود، به جای اینکه تاسیسات دیمونا و زرادخانه های خود را نشان مدیر کل آژانس دهند، وی را به بیمارستانی در بیت المقدس برده و اعلام کردند ما در این بیمارستان از انرژی صلح آمیز هسته ای برای معالجه استفاده می کنیم.