آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۸
اخبار کشور
۳

وزارت علوم: صدور بخشنامه بازنشستگی زودتر از موعد اساتید صحت ندارد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به برخی شایعات اعلام کرد که این وزارتخانه هیچ بخشنامه ای در خصوص بازنشستگی زودتر از موعد اساتید دانشگاه ها صادر نکرده است.

روابط عمومی وزارت علوم، اعلام کرد: در پی درج اخباری مبنی بر بازنشستگی زودتر از موعد اساتید در برخی از مطبوعات و سایت های خبری و طرح شایعه صدور بخشنامه وزارت علوم به دانشگاه ها برای بازنشستگی پیش از موعد اساتید، «مهدی ایرانمنش» معاون وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم در پاسخ به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه آیا بخشنامه ای برای بازنشستگی پیش از موعد صادر شده است یا خیر، در نامه ای به وزیر علوم ضمن تشریح موارد قانونی، صدور چنین بخشنامه ای را تکذیب کرد.

در این نامه آمده است: موضوع بازنشستگی یکی از مصادیق آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی است و تغییر در مقررات موجود نیازمند اخذ مجوز از هیات امنای دانشگاه ذیربط می باشد.

ایرانمنش در این نامه می افزاید: تاکنون در هیچ یک از جلسات هیات امنا چنین موضوعی مطرح نشده است و هیچ تصمیمی در وزارت علوم و هیات های امنای دانشگاه ها برای بازنشستگی زودتر از موعد اساتید اتخاذ نگردیده است.

همچنین معاون وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه با اشاره به سوابق صدور بخشنامه های مرتبط با وضعیت اداری اعضای هیات علمی افزوده است: از ادوار پیشین مسئولیت صدور کلیه بخشنامه های معاونت ها و سایر واحدهای ستادی این وزارت که موضوعات جدید برای طرح در هیات امنا را به دنبال دارد به مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم محول شده است لذا با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه بخشنامه ای توسط این مرکز با موضوع بازنشستگی اساتید صادر نگردیده است قطعا مطلب مطرح شده در رسانه های خبری صحت ندارد.