آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۸
اقتصادی
۴

تشکیل ستاد ویژه مدیریت تحریم در دولت

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این که مقابله با تحریم با مدیریت تحریم امکان پذیر است، گفت: ستاد ویژه ای در دولت به همین منظور تشکیل شده و با همکاری ها و پیش بینی های مختلف کار را جلو می بریم و انتظار داریم که وحدت و یکپارچگی اصناف نیز ادامه داشته باشد.

شمس الدین حسینی در همایش اصناف و بازاریان ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی و همچنین روز بسیج اصناف گفت: امروز روز مبارکی است چون به نام امام حسن(ع) است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط دشواری که مردم پاکستان پشت سر می گذارند گفت: مردم و دولت ایران در این وضعیت قصد حمایت از آنها را دارند و اصناف و بازاریان هم در این مسیر حرکت می کنند.

حسینی با بیان این که اصناف بسیجی از بازوهای قدرتمند اقتصاد کشور هستند، خاطرنشان کرد: من از اقدام سازنده اصناف که 2 میلیون و 500 هزار اظهارنامه مالیاتی را ارائه کرده اند تشکر می کنم.

وزیر اقتصاد و دارایی با اعلام این که امسال سال حساس و تعیین کننده ای در تاریخ انقلاب است، به بیان دلایل تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: دلیل تنگ کردن حلقه این تحریم ها آن است که اگر به لحاظ اقتصادی توجه کنیم آنچه را که امروز می خواهند به آن بپردازیم تا از تحریم ها چشم پوشی کنند این خودش تحریمی است که آنها می خواهند ما را از دانش برتر که برای ما اقتصاد ساز است محروم کنند و ما را مجبور به پذیرش این محرومیت کنند.

وی تصریح کرد: طبیعی است که نظام و رهبری و مردم عزیز هوشیار هستند و هیچ وقت بهای محرومیت همیشگی پیشرفت علم و دانش را نمی پذیرند. وزیر اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله هدفمند کردن یارانه ها گفت: در این باره صحبتهای زیادی شده و بررسی های کارشناسی نشان داده که این مسئله یک انتخاب نیست بلکه یک اجتناب است. این گزارش حاکی است: مهدی غضنفری وزیر بازرگانی نیز در همایش اصناف و بازاریان با بیان این که ارتباط اصناف با وزارت بازرگانی ناگسستنی است، ابراز امیدواری کرد تا همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی و اصلاح قیمت ها این تعامل دو جانبه همچنان تداوم یابد.