آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۸
اقتصادی
۴

پرداخت مطالبات معوق چایکاران

رئیس سازمان چای کشور گفت: از 12 میلیارد تومان بدهی معوق به چایکاران شمال 10 میلیارد تومان پرداخت شد و 2 میلیارد تومان به زودی پرداخت خواهد شد.

علی محرر در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: از دوشنبه گذشته 10 میلیارد تومان بدهی معوق چایکاران به حساب آنان واریز شد و 2 میلیارد تومان باقی مانده هم تامین اعتبار شده و به زودی پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور گفت: این بدهی ها مربوط به ماه های خرداد و تیر است که با پرداخت آنها بدهی به چایکاران شمال تا آخر تیرماه تسویه خواهد شد.

وی میزان پرداخت پول به چایکاران شمال را تا الان 30 میلیارد تومان عنوان کرد.

محرر گفت: خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران تا 30 مهر ادامه دارد اما با توجه به سپری شدن فصل اصلی برداشت پیش بینی می شود این میزان رقم زیادی نخواهد بود.

محرر گفت: امسال از نظر کیفی و ضعیت چای بهتر شده اما از نظر کمی پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته کاهش خرید داشته باشیم.

محرر میزان خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران را سال گذشته 171 هزار تن عنوان کرد و گفت: به رغم پیش بینی 150 هزار تن خرید برگ سبز از چایکاران در سال جاری اما به گفته کارشناسان این رقم به 130 هزار تن خواهد رسید.

رئیس سازمان چای کشور اخیرا به خبرگزاری فارس گفته بود که 11 میلیارد تومان بدهی چایکاران تا روز چهارشنبه این هفته پرداخت خواهد شد و با این پرداخت هیچ اعتراضی از جانب کشاورزان چایکار نخواهد بود.

وی همچنین با بیان میزان بدهی معوق 11 میلیارد تومانی چایکاران گفته بود با دریافت 10 میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت، محل اعتبار یک میلیون تومان باقی مانده هم مشخص و آماده است و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.