آرشیو پنجشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۴۵۹۷
توسعه
۸

مجلس بررسی اساسنامه صندوق توسعه را تسریع کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با توجه به این که مواد اساسنامه صندوق توسعه ملی از لایحه برنامه پنجم کمتر است، برای آزاد شدن منابع این صندوق رسیدگی به این اساسنامه در اولویت مجلس قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی با تاکید بر این که مذاکرات نمایندگان دولت و مجلس برای لایحه برنامه پنجم ادامه دارد، گفت: از استرداد لایحه خبر جدیدی در دست نیست و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد لایحه اساسنامه صندوق توسعه ملی گفت: در مورد سرنوشت صندوق توسعه ملی باید از مجلس سوال شود، زیرا بیش از دو ماه اساسنامه آن با قید فوریت به مجلس ارائه شده و در حال حاضر منتظر ورود لایحه به صحن مجلس است.

میرتاج الدینی افزود: بخشی از بودجه شامل 20 درصد درآمد فروش نفت و گاز و میعانات گازی در صندوق توسعه ملی بلوکه شده که هر چه زودتر تکلیف اساسنامه آن مشخص شود و به تصویب مجلس برسد تا منابع این صندوق آزاد شده و در جهت توسعه کشور به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به این که روش مصارف منابع صندوق توسعه ملی در مجلس مشخص می شود و دولت طبق آن عمل می کند، گفت: چون رسیدگی به لایحه برنامه پنجم توسعه به طول انجامید، به نظرم مجلس بهتر است اولویت گذاری کرده و لایحه اساسنامه صندوق توسعه ملی را در اولویت قرار دهد که وقت مجلس را زیاد نمی گیرد.

میرتاج الدینی افزود: اساسنامه صندوق توسعه ملی چون با قید یک فوریت رسیدگی آن تصویب شده، اگر کمیسیون تخصصی آن را آماده کند، سریع به تصویب می رسد.

میرتاج الدینی افزود: با توجه به تعداد حدود 20 ماده در اساسنامه صندوق توسعه ملی اگر در دستور کار قرار گیرد، زودتر از لایحه برنامه پنجم به تصویب می رسد.