آرشیو دوشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۵
نگاه سوم
۳۲

اتخاذ ضوابط یکسان برای نمایش فیلم های سینمایی در تلویزیون

نگاه سوم – معضلات پخش فیلم های سینمایی در تلویزیون باعث شد بالاخره مسوول بلندپایه ای از راس مهم ترین ارگان فرهنگی کشور پیدا شود و از ضوابط یکسان فیلم های سینمایی برای پخش در تلویزیون بگوید تا تهیه کنندگان سینمای ایران راحت تر بتوانند روی حق کپی رایت تلویزیونی فیلمشان حساب کنند. سیدمحمد حسینی گفت: برای نمایش بی مشکل فیلم های سینمایی در تلویزیون، به دنبال اتخاذ رویکرد واحد و ضوابط یکسان در تولیدات سینما و تلویزیون هستیم.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا برخی ضوابط ساخت و پخش فیلم های سینمایی در سینما و تلویزیون یکسان نیست، گفت: این مساله در بخش موسیقی و برخی حوزه های دیگر نیز مطرح است که ما در حال تلاش هستیم تا یک رویکرد واحد در این زمینه اتخاذ شود. وی افزود: ما به دنبال این هستیم که ضوابط یکسانی را ایجاد کنیم تا فیلمی که ساخته می شود هم در سینمای ایران قابل اکران باشد و هم در رسانه ملی قابل پخش باشد؛ مخصوصا الان که شبکه فیلم و سریال آی فیلم راه اندازی شده، ما باید بخش عمده از همان کارهایی که در معاونت سینمایی تولید می شود یا توسط بخش خصوصی ساخته می شود برای پخش به این شبکه بدهیم تا قابل استفاده باشد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: ما در حال حاضر دنبال ضوابط هماهنگی در این زمینه هستیم و جلسات مشترکی داریم و با این همکاری شاهد یک هم افزایی خواهیم بود تا از توان و امکانات و نیروهایی که وجود دارد به نحو احسن استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس که نتیجه اتخاذ این رویکرد واحد چه زمانی مشاهده می شود، گفت: در حال حاضر به تدریج جلو می رویم و امیدوارم به زودی نتیجه آن را ببینیم.