آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۳
صفحه آخر
۲۰

مدیرکل مطبوعات داخلی ارشاد:معافیت مالیاتی خبرنگاران نیازمند تصویب قانون است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع معافیت مالیاتی خبرنگاران، نیازمند آن است که این امر از طریق وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی پیگیری و تبدیل به قانون شود؛ صرف امضای تفاهمنامه از نظر قوانین رسمی برای این امر کفایت نمی کند.

سیداحسان قاضی زاده روز گذشته در نشستی خبری در خصوص آخرین وضعیت بن کارت های هدیه خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز 8300 نفر از خبرنگاران در سراسر کشور این بن کارت ها را دریافت کرده اند که از این تعداد 5 هزار بن کارت در 29 استان کشور توزیع شده و 3300 بن کارت نیز مربوط به تهران بوده است.

به گزارش فارس وی با بیان این که در لیست ارائه شده از سوی مدیران مسوول نشریات و خبرگزاری ها متاسفانه اسامی برخی از خبرنگاران قید نشده بود، خاطرنشان کرد: از نشریات و خبرگزاری ها درخواست کردیم که فهرست تکمیلی خود را به معاونت مطبوعاتی ارسال کنند و اقدامات لازم جهت صدور بن کارت این عده از خبرنگاران که در مرحله اول نتوانستند بن کارت های خود را دریافت کنند، در حال انجام است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در خصوص نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال از سوم تا دهم آبان ماه در مصلای تهران برگزار می شود؛ سعی ما در نمایشگاه مطبوعات امسال بر این بوده که در بخش بین المللی، رسانه های خارجی حداکثر حضور را داشته باشند و نمایشگاه امسال با ویژگی های خاص و همراه با بخش های جمعی برگزار می شود.

قاضی زاده ضمن درخواست از اهالی رسانه برای ارسال آثار خود در حوزه های خبر، تحلیل و گزارش در موعد مقرر تصریح کرد: یکی از معیارهای معاونت مطبوعاتی برای ارائه تسهیلات در آینده، میزان حضور فعال در وقایع ملی مانند نمایشگاه و جشنواره مطبوعات خواهد بود، هرچه این حضور قوی تر باشد، از امتیازات ویژه و اولویت بیشتر برخوردار خواهند بود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع بازنشستگی پیش از موعد خبرنگاران با سابقه 20 سال خدمت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این قانون با اصلاحات جدیدی که در آن اعمال شده در حال اجراست و مواردی را از بین خبرنگاران داشته ایم که با 20 سال سابقه خدمت بازنشست شده اند.