آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۳
اقتصادی
۴

وزیر نیرو: محاسبات قبوض برق ساده سازی می شود

وزیر نیرو در نشست هفتگی شورای برق بر ضرورت ساده سازی مراحل محاسبه قبض برق مشترکان تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجید نامجو افزود: آگاهی نداشتن از روند تعرفه ها و قیمت برق؛ ذهنیت های نادرستی را مبنی بر افزایش قیمت برق ایجاد کرده است که با توجیه و ساده سازی این قبوض می توان این موضوع را برطرف کرد.

وزیر نیرو با بیان آن که از سال 83 تاکنون تعرفه های برق افزایش پیدا نکرده است، تاکید کرد: تنها دلیل افزایش صورت حساب های شماری از مشترکان برق، رشد بی سابقه دمای هوا و افزایش شدید مصرف در برخی از استان ها بوده است.

وی تصریح کرد: با ساده سازی روند محاسبه قبوض، مشترکان برق می توانند تحلیل بهتری از نحوه محاسبه قیمت برق خود داشته باشند

بنابر این گزارش، یکی از مباحث مطرح شده در افکار عمومی، بحث صورت حساب های برخی از مشترکان برق به ویژه مشترکان استان های مازندارن و گیلان است که به دلیل گرمای بی سابقه و استفاده از کولرهای گازی، میزان مصرف و در نتیجه بهای قبوض برق افزایش یافته است.

وی الگوی مصرف برق در مناطق عادی را ماهانه 300 کیلووات ساعت اعلام و اضافه کرد: در مناطق گرم (یک) این میزان ماهانه سه هزار کیلووات ساعت در نظر گرفته می شود. به گفته وی، در مناطق گرم (دو)، (سه) و (چهار) نیز الگوی مصرف برق یکهزار تا دو هزار و 500 کیلووات ساعت در ماه در نظر گرفته شده است. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: صورت حساب هایی که در مناطق شمالی کشور در ماه های خرداد و تابستان صادر شده، لازم است با توجه به گرمای بی سابقه و رطوبت بالاتعدیل شود، زیرا براساس معیارهای مشخص شده، استان های مازندران و گیلان با توجه میزان رطوبت بالاو گرما استان های عادی تلقی نمی شود و در ردیف مناطق گرم 4 قرار می گیرد.