آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

اعتراض بسیجیان صداوسیما به هتک حرمت قرآن کریم

بسیجیان رسانه ملی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم در آمریکا، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

معترضان بسیجی در این تجمع که پس از نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بلال برگزار شد، شعار می دادند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز» یا «اهانت به قرآن نقشه استکبار است، مسلمان باغیرت از این فتنه بیزار است» و «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل».

در تجمع اعتراض آمیز بسیجیان رسانه ملی، حجت الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام ریاست سازمان صدا و سیما در سخنانی، حوادث 11 سپتامبر را بهانه ای برای ستیز با مسلمانان خواند و گفت: همه می دانند که حادثه 11 سپتامبر اگر ساختگی نبوده باشد، مربوط به مسلمانان نیست و نتیجه قهری ظلم آمریکاست. موسوی مقدم افزود: اگر این حادثه کار القاعده هم بوده باشد، همه می دانند که القاعده مولود و دست پرورده خود آنهاست.

قائم مقام صدا و سیما همچنین با اشاره به قرآن سوزی اخیر خطاب به سران آمریکا گفت: یا مسوولیت این هتک حرمت را بپذیرید و پذیرای واکنش های مسلمانان در سراسر جهان باشید یا اعتراف کنید که نمی توانید کشورتان را اداره کنید و هر کسی ممکن است با اقدامی خودسرانه، توانایی های شما و ادعاهایتان را درباره کارهای بزرگ به چالش بکشد.

موسوی مقدم افزود: شما که ادعای دفاع از آزادی اندیشه را هم دارید، چطور در برابر اهانت به کتاب خدا و زیر پا گذاشتن حرمت صدها میلیون مسلمان ساکت هستید؟!

در این مراسم مهدی فرجی، رئیس بسیج سازمان صدا و سیما هم در سخنان کوتاهی گفت: همان گونه که علمای ما گفته اند، ما حساب مسیحیت اصیل را از کلیسای فلوریدا و کشیش خائنش جدا می کنیم؛ اما متعجبیم که جهان مسیحیت هیچ واکنشی به این رفتار زشت مدعی پیروی از حضرت عیسی(ع) نشان ندادند.