آرشیو چهارشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۷
صنعت و معدن
۳

واکنش وزارت نیرو به قبض گران برق تهرانی ها

معاون وزیر نیرو می گوید: «تهرانی ها منتظر اصلاح قبوض برق خود نباشند.» به گفته «محمد بهزاد» قبض برقی که برای تهرانی ها صادر شده اصلاح نخواهد شد؛ چرا که دلیل افزایش هزینه قبوض افزایش مصرف برق بوده است نه تغییر تعرفه و مبنای محاسباتی آن.

وی در گفت وگو با «ایلنا»، افزود: بالارفتن شدید دمای هوا در تابستان سبب شده هزینه برق مصرفی برخی مشترکان به شدت افزایش یابد. صورتحساب هایی که در حال حاضر برای مشترکان فرستاده شده متعلق به خرداد و تیر ماه است که دمای هوا به شدت در آن زمان بالابود. بررسی های ما نشان می دهد میزان مصرف برق در مرداد نیز بالااست، اما برای قبوض مهر به بعد قبض ها عادی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبض های صادره برای تهران نیز مانند قبض های مشترکان استان های شمالی اصلاح خواهد شد یا خیر؟ گفت: مبنای محاسباتی استان های شمالی تغییر خواهد کرد، اما در مورد تهران چنین تصمیمی وجود ندارد.

وی گفت: بررسی های ما نشان می دهد 70 درصد مشترکان کمتر از 250 کیلووات برق مصرف می کنند و 20 درصد مشترکان نیز بین 250 تا 350 کیلووات برق مصرف می کنند. اما 10 درصد از مشترکان مصرف بالایی دارند.

معاون وزیر نیرو در امور برق ادامه داد: قبوض گران برق برای برخی از مشترکان تهرانی هیچ ربطی به قانون هدفمندی یارانه ها ندارد و تنها افزایش مصرف برق سبب شد چنین اتفاقی رخ دهد.

وی گفت: اگر کسی حتی یک کیلووات بیش از الگوی مصرف برق استفاده کند، هزینه کل مصرف آن با قیمت های بالامحاسبه خواهد شد.