آرشیو چهارشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۷
دنیا
۴

قیمت نفت به کمتر از 77 دلار رسید

گروه بین الملل- دیروز سه شنبه قیمت نفت برای نخستین بار طی سه روز معاملاتی گذشته با کاهش روبه رو شد زیرا شرکت اینبریج انرژی پارتنرز برای تعمیر بخشی از خط لوله این شرکت که بسته شده بود آماده شد.

با افزایش ارزش دلار دربرابر یورو قیمت نفت از نزدیک به بالاترین سطح خود طی یک ماه گذشته کاهش یافت. روز جمعه 10 سپتامبر و یک روز پس از آن که نشت نفت موجب بسته شدن خط لوله شرکت اینبریج شد، قیمت نفت 3 درصد جهش کرد. این خط لوله روزانه 670 هزار بشکه نفت را از کانادا به پالایشگاه های ایالت های غرب میانه آمریکا انتقال می دهد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به 61/76 دلار در هر بشکه رسید. این درحالی بود که در ابتدای معاملات قیمت نفت رقم 20/77 دلار را ثبت کرد. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر 51/78 دلار در هر بشکه معامله شد.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط بلومبرگ میزان ذخایر نفت آمریکا در هفت روز منتهی به 10 سپتامبر 5/2 میلیون بشکه یا 7/0 درصد کاهش داشته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به 12/2 دلار در هر گالن رسید. بنزین 96/1 دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به 93/3 دلار در هر 1000 پای مکعب رسید.