آرشیو یکشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۰۵۴
حوادث
۱۸

بدون مرز

مرگ چهار کودک ترکیه ای در یخچال

چهار خواهر و برادر در ترکیه هنگام بازی در یک یخچال گیر افتادند و جان باختند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس به نقل از روزنامه «لوفیگارو»، جسد این چهار خواهر و برادر شش تا 11 ساله در یخچال خانه ای متروکه در شهر «توسانچالی» در مرکز ترکیه کشف شد.

این چهار کودک پس از خوردن صبحانه برای بازی از خانه، خارج و وارد یخچالی در خانه ای متروکه شده بودند که با بسته شدن در این یخچال، دچار خفگی شدند.

هجوم زنبورها به یک خانه

تجمع صدها زنبور در مجاورت یک ساختمان مسکونی در منطقه عبدل آباد موجب ترس و وحشت ساکنان آن شد. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران، ساکنان یکی از آپارتمان های یک ساختمان سه طبقه مسکونی حدود ساعت 20 روز جمعه طی تماسی با ستاد فرماندهی آتش نشانی از مزاحمت شمار زیادی زنبور در اطراف خانه شان خبر دادند و تقاضای کمک کردند. روحی فرمانده نیروهای عملیاتی ایستگاه 81 سازمان آتش نشانی در این باره گفت: هنگام رسیدن ماموران به محل مشاهده شد در قسمت نمای بیرونی این ساختمان تعداد زیادی زنبور کندوسازی کرده اند که این موضوع موجب ترس و وحشت خانواده ساکن در آپارتمان مجاور آن شده بود. وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با گذاشتن نردبان به محل کندوسازی زنبورها دسترسی پیدا کردند و با استفاده از یک دستگاه خاموش کننده CO2، زنبورها را از محل دور کردند.

سقوط زن جوان از طبقه چهارم ساختمان

زنی که از بالکن طبقه چهارم یک ساختمان روی نرده های آهنی سقف نورگیر طبقه همکف سقوط کرده بود، توسط آتش نشانان نجات یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی آتش نشانی پس از باخبر شدن از وقوع این رخداد در ساعت 07/1 بامداد دیروز امدادگران را به محل حادثه در خیابان مدنی، پایین تر از بیمارستان امام حسین(ع) اعزام کرد. رضا اسدی فرمانده آتش نشانان درباره این رویداد گفت: در این حادثه زن 25ساله ای به دلیل نامعلومی از بالکن طبقه چهارم یک ساختمان روی نرده های آهنی سقف نورگیر طبقه همکف سقوط کرده بود. وی افزود: امدادگران این شهروند را که از ناحیه سر و کمر آسیب دیده بود با رعایت اصول ایمنی به محل ایمن انتقال و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.