آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۰
اجتماعی
۴

دو خط خبر

30 سنگر فرهنگی در محله های قدیم تهران برپا می شود. محمد ابویی رئیس فرهنگسرای شهر از اجرای 30 برنامه فرهنگی حماسی به مناسبت سی امین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در پایتخت خبر داده و گفته است که با اشاره به نقش اصناف و بازار در پشتیبانی از دفاع مقدس که به تقدیم صدها شهید، جانباز و آزاده منجر شد، امسال برای نخستین بار سنگرهای فرهنگی با مشارکت بازاریان در سطح منطقه 12 برپا می شود.

کشند قرمز به دریای عمان رسید. شکوفایی کشند قرمز در دریای عمان با وجود بادهای موسمی به سمت شرق کشیده شده ولی فقط به شکل محدود در بندر شهید کلانتری چابهار در محدوده شمال دریای عمان مشاهده شده است.

خودروها، سالانه بیش از 2میلیون تن آلایندگی دارند. رسول علی اشرفی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفته است که در حال حاضر پنج و نیم میلیون دستگاه خودرو و موتوسیکلت در سطح شهر تهران در حال تردد است.

نخستین خط اورژانس ریلی کشور آماده شد. دکتر محمد سرور، معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت هدف از ایجاد اورژانس ریلی را امدادرسانی سریع به حادثه دیدگانی اعلام کرد که امکان دسترسی از طریق فرودگاه و جاده به آنها وجود ندارد.

پزشکان شهرهای زیر 100 هزار نفر مسکن رایگان می گیرند. مهندس سیدمحمد مهدی کلانتریان، مدیر کل دفتر مدیریت منابع فیزیکی وزارت بهداشت گفته است که تاکنون 900 واحد مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت به پزشکان متخصص تحویل داده شده است.

طرح سنجش سلامت نوآموزان مهر و آبانماه هم اجرا می شود. دکتر سوسن کشاورز رئیس سازمان و پرورش استثنایی کشور گفته است زمان اجرای این طرح در برخی از استان ها بخاطر کوچ عشایر تمدید شده است.