آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۰
ایران اقتصادی
۷

ساماندهی600 هزار کارجو در سال جاری

معاون وزیر تعاون ساماندهی 600 هزار کارجو و ایجاد 200 هزار فرصت شغلی را از برنامه های سال جاری این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: حمایت از تعاونی ها باید در بسته های حمایتی وزارتخانه های صنایع، کشاورزی، بازرگانی و راه قرار گیرد.

عبدالمجید غریب رضا ضمن تشریح مهمترین برنامه های سال جاری بخش تعاون، افزود: برنامه هایی که قرار است در سال 89 از سوی وزارت تعاون انجام شود بر پایه 5 هدف تهیه شده که این اهداف در قالب 22 برنامه راهبردی و 120 برنامه عملیاتی محقق می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت تعاون هدف اول در این برنامه را گسترش تعاون وعدالت اجتماعی دانست که بر اساس این هدف موضوعاتی مانند مطالعات، پژوهش های گسترده در زمینه فرهنگ تعاون، عدالت اجتماعی و همچنین آموزش مهارت های عمومی و ترویج مبانی اصول تعاونی مورد توجه قرار دارد. در بحث آموزش 2 میلیون نفر ساعت نیز برگزاری پودمان های آموزشی و تخصصی پیش بینی شده تا در زمینه های مختلف اجرا شود.

غریب رضا ادامه داد: هدف دوم در این برنامه حمایت از تشکیل تعاونی ها و اشتغال مولد است که شامل 4 برنامه راهبردی و 10 برنامه عملیاتی است که توسعه کارآفرینی، تشکیل تعاونی های نوع جدید، متعارف و اجرای طرح کارورزی برای 10هزار نفر از جمله برنامه های پیش بینی شده در این زمینه است. به گفته معاون وزیر تعاون، هدف سوم توانمندی، ارتقای بهره وری و تعامل تعاونی ها با اقتصاد جهانی است که در بحث توانمندسازی بازهم آموزش مطرح می شود. ارتقای مهارت فنی تعاونگران، رشد دانش، فناوری تعاونی ها و نیز کمک به توسعه صادرات در بازار بخش تعاون و استانداردسازی نیز مد نظر وزارت تعاون قرار گرفته است. وی توسعه سرمایه گذاری در بخش تعاون را یکی دیگر از اهداف مدنظر وزارت تعاون در سال جاری برشمرد و افزود: این مجموعه اقدامات با استفاده از اعتبارات سیستم بانکی، آورده های اعضای تعاونی و در کنار آن مبلغی که تحت عنوان سهم بخش تعاون از محل فروش سهام شرکت های دولتی در قانون بودجه سال 89 پیش بینی شده که به تدریج در حال تخصیص است، دنبال می شود.