آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۰
ایران زمین
۲۳

واگذاری مجتمع های گلخانه ای به فارغ التحصیلان کشاورزی

بیرجند – خبرنگار «ایران» مجتمع های گلخانه ای به فارغ التحصیلان کشاورزی در خراسان جنوبی واگذار می شود.

غلامرضا هادربادی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: واگذاری مجتمع های گلخانه ای به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در شهرستان بیرجند آغاز شده و پس از تکمیل زیرساخت های گلخانه در شهرستان های نهبندان و قائن، واگذاری به فارغ التحصیلان کشاورزی در این شهرستان ها انجام خواهد شد.

وی در خصوص طرح ساخت مجتمع های گلخانه ای، عنوان کرد: این طرح از سال 84 در شهرستان بیرجند آغاز و در پایان سال مالی 87-88 به پایان رسیده است.

هادربادی هدف از ساخت این مجتمع ها را استفاده از توانمندی فارغ التحصیلان کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای و افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد اشتغال مولد و کسب درآمد دانست و افزود: واگذاری این مجتمع ها فرصت خوبی برای فارغ التحصیلان جویای کار است.

وی به استقبال فارغ التحصیلان، ثبت نام و نحوه گزینش آنان در طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان های بیرجند و قائن استقبال چشمگیر و چند برابر ظرفیت بوده است.

هادربادی اضافه کرد: در این خصوص 113 نفر در بیرجند، 40 نفر در قائن و 30 نفر در نهبندان ثبت نام کرده اند که بر اساس ضوابط و ملاک های موجود، 93 نفر در بیرجند، 30 نفر در قائن و 30 نفر در نهبندان واجد شرایط شناخته شده اند.

هادربادی کمبود نقدینگی، ضعف بنیه مالی و عدم پرداخت سهم متقاضی در اخذ وام را از جمله مشکلات فارغ التحصیلان در شهرستان ها برشمرد و تصریح کرد: اکنون در هفت شهرستان و در مساحت 8/91 هکتار، 682 نفر

به طور مستقیم و 920 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند. به گفته وی تاکنون سه میلیارد و 900 میلیون تومان در امور زیربنایی این مجتمع ها هزینه شده است و پیش بینی می شود یک هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در این مجتمع ها تولید شود.