آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۰
تولید
۹

خودروی غیراستاندارد نداریم

محصولات گروه ایران خودرو و سایپا طبق زمانبندی در نظر گرفته شده یعنی تا مهرماه توانستند استانداردهای 55 گانه را پاس کنند. در خانواده سایپا چهار محصول شامل پرایدهای 111، 132، 141 و صبا مشکلات کمی داشتند که خوشبختانه خودروهای 111 و 132 با پاس کردن تمام استانداردها اکنون طبق روال معمول به مردم عرضه می شود.پراید 141 و صبا نیز 20 روز پیش تحویل موسسه استاندارد شد تا بازرسان استاندارد این خودروها را بطور کامل ارزیابی کنند. لذا با ارتقای کیفی صورت گرفته از این پس پراید صبا به 131 تغییر نام خواهد داد و مشکلی از حیث فاکتورهای استاندارد نخواهد داشت. سایر محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز از نظر فاکتورهای استاندارد جایگاه مناسبی دارند.

اما در مورد خودروهای ایران خودرو، دو خودروی روآ و پژو 405 در رده بازنگری ها بودند که خوشبختانه این خودروها هم قبل از آغاز ماه مهر استانداردهای 55 گانه را پاس کرده اند.

کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت استانداردهای خودروی شرکت ایران خودرو در این باره گفت: فرایند تولید پژو 405 با نگاه کاهش مصرف سوخت و افزایش ارتقای ایمنی و عملکردی این خودرو صورت گرفته است لذا با نصب موتور کم مصرف تی یو 5 بر روی خودروی پژو 405 شاهد کاهش 25درصدی مصرف سوخت و افزایش یک پله ای ارتقای ایمنی و عملکردی این خودرو خواهیم بود. خودروی 405 تمام استانداردهای مصوب را گذرانده است.