آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۰
رویدادها
۲۰

پایان جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان

پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی در حالی به کار خود پایان داد که 200 هنرمند ده ها اثر را به اجرا درآوردند.

به گزارش «ایران»، این جشنواره که از عصر چهارشنبه 31 شهریورماه در مریوان کار خود را آغاز کرده بود، پس از 4 روز فعالیت، دیروز پایان یافت.

دبیر این جشنواره، قباد میمنت آبادی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان) بود و داوود رشیدی، امیر دژاکام و شهرام کرمی هیات داوری آثار را تشکیل می دادند.

پیش از این دبیر جشنواره گفته بود: در سال 89 با انتشار فراخوان و ارسال آن به بیش از 252 شهرستان و شهر و نیز 30 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز دانشگاه ها و مراکز هنری، دبیرخانه کار خود را برای جذب آثار آغاز کرد.

با انتشار فراخوان به مرکز استان ها و شهرستان ها، نزدیک به 106 طرح نمایشی از تهران و 151 فیلم از آثار شهرستانی به دبیرخانه ارسال شد که مجموع این آثار 257 اثر بوده است.طرح های نمایشی توسط حسین پرستار مورد خوانش قرار گرفت و از 106 طرح، 38 طرح نمایشی از استان تهران برای مرحله انتخاب آثار اعلام شدند.هیات انتخاب آثار متشکل از مجید امرایی، حسین راضی و خسرو سینا از 25 مردادماه به مدت سه روز آثار تهرانی و از هفته پیش نیز کار ارزیابی فیلم های متقاضی حضور در جشنواره را آغاز کردند.

براساس این گزارش، علاوه بر اجراهای خیابانی، برنامه های جنبی نیز در این جشنواره برپا گردید که از آن جمله حضور یک گروه آلمانی، برگزاری ورک شاپ (کارگاه)، کلاس آموزش نقالی، پرده خوانی و نشست های تخصصی بود.مسئولان این جشنواره اعلام کرده اند که مالکیت معنوی آثار ثبت می شود و دبیرخانه دائمی در مریوان راه اندازی خواهد شد. از سوی دیگر، 10 گروه برتر خیابانی امکان اجرا در جشنواره تئاتر فجر امسال را خواهند داشت.