آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۹۰
فرهنگ و هنر
۳۲
فرهنگ

مقاومت باید یک سرمایه فرهنگی باشد

فرهنگ و هنر - دومین جشنواره موسیقی مقاومت سه شنبه شب در شهر کرمانشاه به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، حمیدشاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این مراسم گفت: جشنواره موسیقی مقاومت فقط برای این است که شور حماسی دوران دفاع مقدس فراموش نشود و بایستیم و بررسی کنیم که از نظر کیفیت یا کمیت رو به جلو حرکت می کنیم یا عقبگرد داریم.

شاه آبادی خطاب به جوانان مطرح کرد: اگر بخواهیم پیام فرهنگی دفاع مقدس را به جهانیان برسانیم باید یکبار در آن فضای مفهومی قرار بگیرید و تولید آثار فاخر و ماندگار در این زمینه را از هم اکنون برای جشنواره بعدی آماده کنیم.

معاون هنری با اشاره به اجرای «سمفونی مقاومت» در گرگان، سمنان و میدان آزادی تهران عنوان کرد: باید موضوع مقاومت برای کشور ما یک سرمایه فرهنگی باشد.

در این مراسم، همچنین محمد میرزمانی، دبیر جشنواره ملی موسیقی مقاومت نیز با ارائه گزارشی از این جشنواره که به صورت غیررقابتی برگزار شد، افزود: راه اندازی بخش امور بین الملل و بخش تحقیق و پژوهش می تواند در غنا بخشیدن و افزایش کیفیت این جشنواره موثر باشد.

بخش دیگری از این مراسم به تجلیل از هنرمندان اختصاص یافت که با پخش یک کلیپ همراه بود.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری محمد بیگلری پور سه قطعه جدید را برای اولین بار در تالار مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه اجرا کردند.

«سمفونی فردوس جاودان» ساخته سعید شریفیان، سمفونی دفاع مقدس براساس شعری از اسماعیل امینی و با آواز علی تفرشی و وحید تاج و سمفونی «دالاهو» ساخته محمد میرزمانی با اثری از محمدجواد محبت و بیژن ارژن و آواز جمشید عزیزخانی اجرا شد.