آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۵
سیاسی
۲

در دیدار وزرای محیط زیست ترکیه، عراق و سوریه صورت گرفت

تاکید رئیس جمهور بر شکل گیری مدیریت مشترک در زمینه محیط زیست

گروه سیاسی وزرای محیط زیست سه کشور ترکیه، عراق و سوریه و همچنین وزرای برنامه ریزی و امور ریاست جمهوری بولیوی با رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار وزرای محیط زیست ترکیه، عراق و سوریه آلودگی و تغییرات آب و هوا و فرسایش خاک را موضوعاتی عمومی و بسیار جدی دانست و گفت: امروز پدیده گرد و غبار و آلودگی محیط زیست پدیده ای چند وجهی است و بخش وسیعی از جهان بویژه کشورهای منطقه خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است از این رو تلاش برای حل مشکلات زیست محیطی اقدامی موثر و ماندگار به شمار می رود.

وی با بیان اینکه زندگی ملت ها نه تنها در اقتصاد و سیاست، بلکه در عرصه محیط زیست به هم پیوند خورده است، گفت: هر موضوعی که در زمینه محیط زیست در جهان اتفاق می افتد، همه عالم را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین باید در این زمینه مدیریت مشترک شکل بگیرد زیرا بدون این همکاری های گسترده و مشترک امکان بهبود شرایط و رفع مشکلات محیط زیست وجود ندارد. رئیس جمهور با اشاره به شکل گیری همکاری های مناسب در زمینه جلوگیری از فرسایش خاک، جنگل و آلودگی آب و هوا، اظهار داشت: مطمئنا در آینده ای نزدیک بسیاری از کشورها به این همکاری ها خواهند پیوست و به واسطه اقدامات عملی و گسترده برای حل مشکلات محیط زیست شاهد آثار و برکات فراوانی برای ملت های منطقه خواهیم بود.

دکتر احمدی نژاد در دیدار وزرای برنامه ریزی و امور ریاست جمهوری بولیوی نیز با بیان اینکه روابط ایران و بولیوی بسیار عمیق و دوستانه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف از جمله مسائل دوجانبه و چندجانبه روابط خود را با بولیوی گسترش دهد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد؛ همزمان با سفر رئیس جمهور بولیوی به تهران، دایره همکاری های دو کشور هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

ناگفته نماند چهارشنبه شب هم روسای جمهوری ایران و اکوادور در گفت وگوی تلفنی، مسائل مهم دوجانبه و چندجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. دکتر احمدی نژاد در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران و اکوادور از روابط عمیق و برادرانه ای برخوردار هستند که امیدوارم این روابط هرچه بیشتر گسترش یابد.

وی همچنین تصریح کرد: اکوادور برای تعمیق روابط خود از تمامی ظرفیت های موجود استفاده می کند و به هیچ کشوری اجازه نمی دهد در این روابط دخالت کند.