آرشیو یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۲۱
ورزشی
۲۵

ضعف تاکتیکی در تیم فوتبال جوانان

ناکامی تیم فوتبال جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا نشان داد، تیم ایران در این سطح تاکتیک گروهی مشخصی نداشت به طوری که تیم های حریف تاکتیک ساده انگارانه ایران را به خوبی آنالیز کرده و بارها دروازه تیم ما را با خطر مواجه کردند.

شکست دو بر صفر مقابل کره جنوبی و سه بر صفر مقابل استرالیا این واقعیت را نمایان کرد که این تیم با همان تاکتیک رده سنی نوجوانان پای در این رویداد مهم آسیایی گذاشته بود. جلال چراغپور کارشناس فوتبال که معتقد است علی دوستی مهر در سطح سرمربیگری تیم جوانان نیست در این باره می گوید: در سطح نوجوانان علی دوستی توانست تیم خوبی را براساس فیزیک های بزرگ و «ستبر» انتخاب کند و در آن رده سنی هوش و تکنیک و تاکتیک تیمی چندان تاثیرگذار نیست اما وقتی همان تیم از دوره نوجوانان به جوانان می آید همه چیز تغییر می کند و «ستبری» باید جای خود را به چابکی و تیزهوشی بدهد و اینجاست که نقش نیمکت فنی پررنگ می شود. ما در این دوره از رقابت ها دیدیم که تیم ایران تنها همانگونه که در دوره نوجوانان براساس فیزیکی بازی کرده بود در این رقابت ها نیز بر همان عامل تاکید می کرد و هوش نیمکت در دو بازی تیم جوانان چندان تاثیرگذار نبود.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: دو تیم استرالیا و کره جنوبی با آنالیز بازی های تیم ایران تاکتیک ضدپرس را با پاس هایی به عقب و یک پاس بلند اجرا کردند و در نتیجه توانستند تاکتیک تیم ما را از بین ببرند. وی درباره علی دوستی مهر نیز گفت: او فعالیت و تخصص ذاتی اش در زمینه نوجوانان است و 20 سال است که در این رده سنی کار می کند و بازیکنان خوبی انتخاب می کند اما در رده های بالاتر، فوتبال علمی تر می شود و این علم فوتبال است که یک تیم را به جلو حرکت می دهد اما او در این زمینه کاری از دستش برنمی آید.