آرشیو دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۹۶۵
اقتصادی
۴

تغییر نرخ ارز تاثیری در قیمت خودرو ندارد

قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره آخرین وضع خودروهای هیبریدی گفت: سه مدل خودروی هیبریدی داریم که نمونه سازی های آن صورت گرفته و پس از اعمال همه تست های آن در سه ماه آینده، در دستور تولید قرار خواهد گرفت.به گزارش واحد مرکزی خبر، میرجواد سلیمانی در نشست خبری افزود: همه قطعات خودروی هیبریدی ساخت داخل است.

قائم مقام ایران خودرو در ادامه با بیان این که نرخ ارز تاثیر عمده ای در قیمت تمام شده محصولات ما ندارد، گفت: بیشتر خودروهای ما نیاز ارزی ندارد و تنها محصول ما که از نرخ ارز تاثیر می پذیرد پژو 206 است که با برنامه هایی که داریم تا آخر امسال 97 درصد این محصول نیز ساخت داخل خواهد شد.

قائم مقام ایران خودرو در پاسخ به سوالی درباره سخنان معاون اول رئیس جمهور مبنی بر احتمال قطع همکاری با شرکت پژوی فرانسه گفت: ما تابع سیاست های دولت هستیم و در عین حال بیشتر قطعات محصولات تولیدی ما 100 درصد ساخت داخل است و قطع ارتباط با پژو تاثیری در تولید ما نخواهد داشت.

سلیمانی درباره رعایت استانداردهای51 گانه در محصولات ایران خودرو افزود: خودروهای ما از این نظر مشکلی ندارند و تنها خودروی مشکل دار ما از نظر استانداردهای51 گانه، پژو آردی بود که دو سال پیش آن را از خط تولید خارج کردیم.