آرشیو دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۹۶۵
ایران
۱۵

ورود فاضلاب شهری به تالاب بین المللی شادگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به علت نبود تصفیه خانه در شهرستان شادگان، فاضلاب های شهری به تالاب بین المللی شادگان وارد می شود.

به گزارش مهر، محسن پویا افزود: به همین دلیل ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شادگان در دستور کار قرار گرفته و برای ساخت آن که قرار است توسط بخش خصوصی صورت بگیرد به صورت بین المللی مناقصه ای اعلام کرده ایم. بر این اساس ساخت این تصفیه خانه از محل اعتبارات فاینانس با برآورد اولیه 50 میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شد.

از سوی دیگر به منظور ارتقای شاخص های بهداشتی و کاهش اثرات منفی زیست محیطی ناشی از ورود فاضلاب به تالاب شادگان، طرح احداث تصفیه خانه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت که براساس آن 3 هکتار زمین برای احداث تصفیه خانه تملک شده و پیش بینی می شود برای احداث آن به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز باشد.وی تاکید کرد: امیدواریم با مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی، صنعت آب و فاضلاب خوزستان بتواند همچنان به سمت خدمات رسانی مطلوب و مطمئن به مردم خوزستان پیش رفته و مشکلات و موانع موجود در این رابطه را برطرف و مدیریت کند. تالاب شادگان ازجمله تالاب های بیست و یک گانه عضو در کنوانسیون جهانی رامسر است که به علت اجرای طرح های مخرب و ناسازگار با محیط زیست از 14 سال پیش به عنوان یکی از تالاب های در معرض تهدید در فهرست قرمز قرار گرفته بود.