آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۰۴۵
سیاست
۳

عدلیه

نظر مثبت آیت الله لاریجانی برای سخنگو

رئیس سازمان زندان ها گفت: «نظر آیت الله لاریجانی انتخاب کمیته اطلاع رسانی و سخنگو برای قوه است.» غلامحسین اسماعیلی درگفت وگو با ایسنا در رابطه با بخشنامه رئیس قوه قضائیه پیرامون اطلاع رسانی در دستگاه قضایی اظهار کرد: بخشنامه صادره از سوی رئیس قوه قضائیه برای ممنوعیت اطلاع رسانی نیست بلکه برای برقراری نظم و انضباط در اطلاع رسانی است. در این زمینه تاکید شده مسوولانی که باید اجازه اخذ کنند با هماهنگی سریع می توانند این کار را انجام دهند. اسماعیلی یادآور شد: در مجموع نظر آیت الله آملی لاریجانی این است که برای قوه قضائیه کمیته اطلاع رسانی و سخنگو انتخاب کند. شاید در رسیدن به گزینه مناسب با توجه به مواردی که در نظرشان است هنوز به جمع بندی نرسیده باشند اما نظر بر این دارند که قوه قضائیه سخنگو و کمیته اطلاع رسانی داشته باشد.

بازداشت اسدی زیدآبادی و علی جمالی

حسن اسدی زیدآبادی و علی جمالی دو فعال دانشجویی بازداشت شدند. هنوز از دلایل بازداشت و اتهامات این افراد، اطلاعی در دست نیست. گفتنی است حسن اسدی زیدآبادی آبان ماه سال گذشته نیز بازداشت و پس از 40 روز با قید ضمانت از زندان آزاد شده بود. دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، به تازگی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. علی جمالی نیز طی هفته های اخیر، احضار شده بود.

احضار پنج درویش گنابادی

پنج تن از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساکن سروستان به اتهام اخلال در نظم عمومی و مشارکت در تخریب اموال عمومی از سوی دادسرای این شهرستان احضار شدند. اسماعیل (هادی) رحمانیان، فرزاد درویش سروستانی، علی اکبر ابراهیم زاده، حیدر اسفنجانی و رضا ثابت پیمان پنج تن از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساکن در سروستان هستند که بر اساس احضاریه ای که 31 مردادماه دریافت کرده اند باید فردا به اتهام اخلال در نظم عمومی و مشارکت در تخریب اموال عمومی در دادسرای این شهرستان حاضر شوند.

احضار میلاد اسدی به دادسرای اوین

میلاد اسدی از داخل زندان به دادسرای اوین احضار شد. این در حالی است که میلاد اسدی در دادگاه به هفت سال و نیم حبس محکوم شده بود. اتهامات میلاد اسدی «اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» ذکر شده است. ظاهرا اتهامات جدید وی در مورد برپایی و شرکت در برخی تجمعات دفتر تحکیم وحدت در سال های گذشته است.