آرشیو دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۶۸
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب: پرونده حزب اعتماد ملی در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به پرونده حزب اعتماد ملی تاکنون در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار نگرفته است.

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با بسته یا باز بودن دفتر حزب اعتماد ملی و مجاز بودن فعالیت این حزب اظهار داشت: دفتر این حزب در تهران هم اکنون بسته است و به گونه ای که مشخص است، این حزب در استان ها هم دفتر ندارد.

وی ضمن اعلام بی اطلاعی از مجاز بودن فعالیت حزب اعتماد ملی در تهران و شهرستان ها، تصریح کرد: بررسی پرونده فعالیت یا عدم فعالیت حزب اعتماد ملی تاکنون در دستور کمیسیون ماده 10 احزاب قرار نگرفته و احتمال دارد در آینده در این کمیسیون نسبت به این موضوع تصمیم گیری شود.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب به شرایط قانونی فعالیت احزاب در کشور اشاره کرد و افزود: هر گروه، حزب یا دسته ای که خواستار فعالیت سیاسی در کشور باشد، می تواند در چارچوب اصول و عقاید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند.

وی تاکید کرد: البته فعالیت احزاب و گروه های سیاسی منوط به اخذ مجوز از وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب است اما تمامی فعالیت های سیاسی باید در راستا و چارچوب اصول و عقاید نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

به گزارش فارس، مهدی کروبی به تازگی عنوان کرده بود در صورتی که اجازه فعالیت به حزب اعتماد ملی داده شود از مواضع تند و ساختار شکنانه خود دست بر خواهد داشت.