آرشیو پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۷۷
خانواده
۷

خدا حافظ افکار منفی

خیلی جالب است اگر بدانید که بر طبق آمار، روزانه در حدود شصت هزار فکر مختلف به ذهن شما می آید و می رود که از این تعداد در حدود چهل و پنج تا پنجاه هزارتای آن، مربوط می شود به افکار منفی، خشمناک، ترسناک، بدبینانه و نگران کننده.

ما نیز خود را درگیر این سوال می کنیم که چرا اصلاافکار منفی باید به سراغ ما بیاید؟ در حالی که نمی دانیم این مساله طبیعی است و از ویژگی های ذهن ماست.

یادتان باشد که یک فکر منفی که به ذهن خطور می کند می آید و می رود به شرطی که خودمان را درگیر آن نکنیم. وقتی فکری دارید، هر فکری، یادتان باشد که این فقط یک فکر است. اگر درگیرش نشوید نمی تواند شما را بیازارد.

مشکل ما این است که یک فکر را تجزیه و تحلیل می کنیم، پس از بررسی نتیجه گیری می کنیم و بعد که تمام شد دوباره از اول این مراحل را انجام می دهیم.

اگر می خواهید افکار منفی و ناراحت کننده را از خودتان برانید به آنها میدان ندهید و اجازه ندهید وارد ذهن شما شوند. حال اگر فکر منفی اصرار دارد که به زور وارد ذهن شما شود و شما را ناراحت کند یک تکنیک کاربردی به شما معرفی می کنم.

وقتی زنجیره فکر منفی در حال شروع شدن است، ابتدا بسیار کوچک است و بعد بزرگ و بزرگتر می شود، به طوری که می توانید آن را شبیه یک گلوله برفی تصور کنید که در حال حرکت است و هرچه بزرگتر شود آزاردهنده تر می شود.

حال هر وقت حس کردید که قرار است فکر منفی شروع شود همان لحظه حالت نشستن خود را عوض کنید. اصلابایستید و سرتان را به سمت بالانگه دارید.

امتحان کنید و اثر معجزه آسای آن را ببینید. به چنان آرامشی می رسید که گویی اصلاهیچ چیز منفی ای وجود ندارد و همه چیز بر وفق مراد است.

امتحان کنید ارزش تمرین کردن را دارد.