آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۱
اقتصادی
۴

تعیین قیمت نان در هدفمندی یارانه ها

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی خبر داد: قیمت نان و سیاست های مرتبط با آن در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور مشخص شد.

محمود دودانگه در گفت وگو با مهر با تاکید یکسان سازی قیمت نان در سراسر کشور، گفت: با تعیین قیمت ملی برای گندم، قیمت آرد نیز در سراسر کشور یکسان می شود، ضمن این که در سراسر کشور قیمت واحدی برای آرد وضع خواهد شد.

این در حالی است که تاکنون قیمت نان در 2 استان در اختیار استانداران بود و قیمت آن در هر استان متفاوت از استان های دیگر بود.

وی وضع قیمت واحد برای آرد در سراسر کشور را سیاست حمایتی از کشاورزان و نانوایان اعلام کرد و گفت: برهمین اساس، تمامی نانوایی ها چه آزادپز و چه غیره آرد با قیمت یکسان دریافت می کنند.

وی با بیان این که قیمت مشخص شده برای آرد از قیمت آزاد آن کمتر است، تصریح کرد: انتظار می رود قیمت نان که تاکنون در تهران و شهرستان ها متفاوت بود، یکسان شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کارگروه های استانی برای تعیین قیمت انواع نان، گفت: این کارگروه تصمیم گیری نهایی را بر عهده دارد تا قیمت نان کمتر از قیمت آزاد آن باشد.دودانگه، بررقابتی شدن فضای موجود تاکید کرد وگفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، محدودیتی در قبال تحویل آرد نخواهیم داشت و فضا به لحاظ کیفیت و قیمت نان رقابتی خواهد شد.

معاون وزیر بازرگانی جلب رضایت مردم را از اهداف این کارگروه عنوان و اظهار کرد: با نظارت این کارگروه کیفیت نان بهتر خواهد شد و از این پس ضایعات و دورریز نان به حداقل خواهد رسید، ضمن این که امید است نان در کشور مشکلات بهداشتی نداشته باشد.