آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۱
ورزشی
۱۸

داستان تیم فوتبال زیر 16 سال هم به آخر رسید

«داستان بچه های ایران به آخر رسید.» این گویاترین واژه در وصف تیمی بود که امید زیادی به موفقیت آن می رفت، اما از گروهش هم نتوانست صعود کند.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتخاب همین تیتر، از حذف قهرمان دوره گذشته رقابت های نوجوانان آسیا نوشت. حذف تیمی که در روز اول مسابقات قهرمانی آسیا، با پیروزی 5 بر یک بر عمان حسابی گرد و خاک به پا کرد اما در ادامه آنقدر ناامیدانه بود که هم باخت 2 بر صفرش مقابل کره شمالی موجه جلوه کرد و هم تساوی یک – یک آن مقابل سوریه.

تیمی که می توانست با نتایجش مرهمی بگذارد روی ناکامی ماه گذشته دیگر تیم پایه ای ایران، یعنی جوانان، در روزی که باید مقابل سوریه به برتری می رسید، انگیزه های لازم برای بردن را نداشت و بلافاصله پس از گل زودهنگامی که در دقیقه 5 به ثمر رساند به عقب نشست. این عقب نشینی برای دفاع از برتری شکننده یک بر صفر، بالاخره در دقیقه 78 بی نتیجه ماند تا با گل مساوی سوری ها توسط عدنان التاکی، به ناگاه از گردونه رقابت ها خارج شویم. ناکامی و پس از آن، همان جمله همیشگی؛ «از مردم ایران عذرخواهی می کنم!»

اکبر محمدی، سرمربی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران بعد از حذف از بازی های قهرمانی آسیا گفت: «از این که با توقف در این بازی، وداعی زودهنگام با مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا داریم، از مردم ایران عذرخواهی می کنم. ما در مصاف با سوریه موقعیت های گلی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. متاسفانه بازیکنانم تمرکز لازم را نداشتند که از فرصت های به دست آمده به خوبی استفاده کنند.»

محمدی در عین حال گفت: «در تیم نوجوانان ایران بازیکنان آینده داری حضور دارند و به آینده آنها بسیار خوشبینم. 10 نفر از بازیکنان تیم ما زیر 15 سال سن دارند و می توانند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. من به توانایی های بازیکنانم اطمینان داشتم و به همین دلیل گفتم صعود می کنیم، اما بدشانسی آوردیم.»

عدم صعود تیم فوتبال نوجوانان ایران از مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا، دقیقا همان سرنوشت تلخی بود که ماه گذشته برای تیم جوانان کشورمان رقم خورد. بدون شک این می تواند هشداری جدی برای تیم های امید و بزرگسال ما باشد که در آینده ای نه چندان دور باید روی همین پشتوانه ها برای رقابت در عرصه بین المللی حساب کنند.