آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۱۰۰
سیاست
۳

عدلیه

محکومیت سیف زاده به محرومیت از وکالت

سیدمحمد سیف زاده به 9 سال حبس تعزیری و 10 سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد. این وکیل دادگستری با بیان این مطلب گفت: شعبه 15 دادگاه انقلاب به استناد مواد 498 و 500 قانون مجازات اسلامی این حکم را برای من صادر کرده است. وی افزود: در مهلت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد.

آزادی علی پرویز

علی پرویز فعال دانشجویی روز گذشته پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. این فعال دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر، 12 آبان 1388 بازداشت و در دادگاه بدوی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم وی در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری و جریمه نقدی کاهش یافت و این فعال دانشجویی روز گذشته با تمام شدن دوران محکومیت یک ساله خود از زندان اوین آزاد شد.

200 ایرانی در زندان های آذربایجان

200 ایرانی در زندان های جمهوری آذربایجان به سر می برند و منتظر اجرای قانون استرداد مجرمان هستند. یک منبع مطلع در گفت وگو با آخرین نیوز گفت: این افراد به جرم عبور غیرقانونی از مرز، قاچاق مواد مخدر و کالاو درگیری بر سر مسائل مالی در زندان های جمهوری آذربایجان به سر می برند. به گفته وی با توجه به توافقنامه استرداد مجرمان بین دو کشور، گفت وگوهایی با دادگستری جمهوری آذربایجان در حال انجام است تا این 200 ایرانی زندانی با 18 شهروند آذری زندانی در ایران مبادله شوند.