آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۵
سیاسی
۲

تشریح برنامه های یوم الله 13 آبان

در آستانه یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برنامه های این روز که فردا در تهران و دیگر استان ها و شهرستان های کشور برگزار می شود، تشریح شد.

به گزارش ایسنا، اصغر آب خضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد مرکزی 13 آبان دیروز در یک نشست خبری با بیان این که ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 13 آبان، مردم، دانشجویان و دانش آموزان در مقابل لانه جاسوسی تجمع خواهند کرد، گفت: این مراسم در سراسر کشور در بیش از 600 نقطه همزمان در تهران و سایر استان ها و شهرستان ها برگزار می شود.

وی افزود: در تهران در مقابل در اصلی لانه جاسوسی، مراسم با تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود ملی و سرود «مرگ بر آمریکا» آغاز و با قرائت بیانیه های دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و اجرای سرود همگانی دانش آموزی ادامه می یابد. سخنران مراسم تهران، مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما خواهد بود.

13 آبان، نمایش استکبارستیزی انقلاب است

در همین حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای 13 آبان ماه را عرصه نمایش ماهیت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و روح مقاومت ملت ایران در برابر نظام سلطه و راهبردهای شیطانی آمریکا دانست.

به گزارش فارس در بخشی از این بیانیه آمده است: 13 آبان ماه به دلیل نقش آفرینی در فرآیند انقلاب اسلامی در حافظه تاریخی ملت ایران از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در هر سال منشا جوشش و حرکت انقلابی جامعه اسلامی در اعلام مواضع ضد استکباری و آمادگی همه جانبه برای مقابله با طرح ها و نقشه های دشمنان انقلاب و نظام تلقی می شود.

این بیانیه می افزاید: تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال 1343، شهادت دانش آموزان انقلابی در سال 57 و تصرف لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 رخدادهای تاریخ سازی هستند که فصل مشترک آنها حق طلبی و سلطه ستیزی ملت ایران است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با صدور بیانیه ای، فرارسیدن 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت.