آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۵
جامعه
۱۷

نحوه انتقال دانشجویان ایرانی خارج به داخل

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح جزئیات آیین نامه انتقال دانشجویان خارج به داخل با بیان این که این آیین نامه برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی بازنگری شده است، تصریح کرد: این آیین نامه بدون محدودیت رشته و با کمترین سنوات و معدل جابه جایی انجام می گیرد.

به گزارش ایسنا، محمود ملاباشی به خبرگزاری ها گفت: بر این اساس جدولی تهیه شده است و دانشگاه های خارج از کشور را با لحاظ تراز با دانشگاه های داخل خود تطبیق داده ایم و دانشجویان برای انتقال از دانشگاه خارجی به دانشگاه همتراز داخل، انتقال می یابند. به عبارتی دیگر دانشگاه به ترتیب درجه بندی شده است.

وی با بیان این که دانشجویان دانشگاه های خارجی در دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دولتی و در مواردی استثنایی در دوره های روزانه دانشگاه های داخل نیز پذیرفته می شوند، گفت: برای انتقال دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به داخل نیز به دنبال یک طرح جامع هستیم.

معاون دانشجویی وزارت علوم تصریح کرد: در این نقل و انتقال سعی شده است سطح علمی دانشگاه ها با هم مطابقت داشته باشد و ما انتقال را به نزدیک ترین دانشگاه محل زندگی دانشجو انجام دهیم. وی اضافه کرد: این آیین نامه برای دانشجویانی است که مقیم خارج هستند و به هر دلیلی ترجیح می دهند که به دانشگاه های داخل کشور انتقال یابند.

ملاباشی گفت: دانشجو برای انتقال باید 12 واحد درس اصلی خود را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد تا بتواند به داخل کشور انتقال یابد و ما تعداد واحدهای گذرانده را با حداقل معدل دانشجو در نظر می گیریم و با طول تحصیل دانشجو کاری نداریم.

وی با بیان این که دستورالعمل اجرایی آیین نامه تا روز دوشنبه هفته آینده 17 آبان روی سایت قرار می گیرد، گفت: متقاضیان می توانند به نشانی www.msrt.ir / sites / ddstu مراجعه کنند.

معاون دانشجویی وزارت علوم در مورد وضعیت دانشجویانی که خواستار انتقال به داخل هستند، اما در زمینه معافیت تحصیلی در داخل با مشکل مواجه هستند، گفت: در این جهت نیز باید طبق مقررات عمل شود و ما تا آنجا که بتوانیم کمک خواهیم کرد.