آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۸۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

مشاور سازمان ملی جوانان: نرخ طلاق بین زوج های باسواد و بی سواد برابر است

مشاور امور زنان و خانواده سازمان ملی جوانان گفت: نرخ طلاق بین زوج های تحصیلکرده برابر نرخ طلاق بی سوادان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، «فروغ نیلچی زاده» شنبه شب در همایش همسفری از بهشت در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: در بین افراد جوان، غلط دیکته هایی وجود دارد که در ازدواج مشکلاتی ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: یکی از پیش فرض های غلط این است که فرد فکر می کند، باید قبل از ازدواج عاشق طرف مقابل باشد وگرنه شکل گرفتن این ازدواج با مشکلاتی همراه است، اما خداوند فرمول محبت کردن را به عنوان عام ترین و مهمترین فرمول زندگی قرار داده است، اما این که عشق آغازین به صورت مفرط وجود داشته باشد، پیش فرض غلطی است.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان ملی جوانان تصریح کرد: این که اگر شیوه درست همسرداری را بدانیم، پس زندگی موفقی داریم، اما این نیز پیش فرض غلطی است.

نیلچی زاده گفت: محبت در زندگی بسیار مهم است و مانند خون در رگ برای فرد ضروری است، اما زمانی که این خون بیرون از رگ باشد، نجس و سبب عفونت های زیادی می شود و اگر محبت از خانواده خارج شود، مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می آورد.

وی افزود: افرادی که با هم قبل از ازدواج ارتباط دوستانه داشته باشند و این ارتباط به ازدواج منتهی شود، مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود می آورد که از جمله مهمترین آن این است که فرد به همسرش سوءظن پیدا می کند.

نیلچی زاده تصریح کرد: بیشتر جوانان همسر موردنظر خود را براساس شخصیت های مورد علاقه خویش مانند بازیگران، خوانندگان و... انتخاب می کنند و این تیپ شخصیت های ایده آل در واقعیت وجود ندارد.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان ملی جوانان خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد از ازدواج هایی که صورت می گیرد، منجر به طلاق می شود و برای جلوگیری از آسیب هایی مانند طلاق برای ازدواج باید فرد موردنظر خود را کاملابشناسیم.

وی اظهار داشت: مراحل تحقیق برای ازدواج نباید کوتاه باشد، بلکه باید از افراد مختلف مانند همسایه، دوست، آشنا، فامیل، همکلاسی و... تحقیق شود.

نیلچی زاده گفت: از ویژگی های یک زن موفق این است که در درجه اول باید رفیق همسرش باشد و در درجه دوم همسر وی باشد و نقش مادر را هم در درجه آخر ایفا کند که در جامعه ما ایفا کردن نقش مادری برای همسر در مرحله اول قرار دارد.