آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۸۶
حوادث
۱۵

بارش شدید باران در مکه

در حالیکه بیش از دو میلیون مسلمان از روز چهارشنبه مناسک حج را آغاز کرده اند بارش شدید باران شهر مقدس مکه و مناطق غربی عربستان را دربر گرفت.

شدت باران در این وقت از سال بی سابقه بوده و خیابان های شهر مکه مملو از آب شد. بارش شدید باران موجب اختلال در تردد در جاده های بین شهرهای جده، مکه و مدینه منوره گردید.

گزارش های رسیده حاکی از آن بود که بارش باران باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین و سرازیر شدن زائران در مسجدالحرام برای خلاصی از باران شد.

بر اساس گزارش رسیده هم اکنون 20 واحد تخصصی آماده انجام اقدامات امدادی در صورت وقوع سیل هستند. این واحدها دربرگیرنده رانندگان تعلیم دیده و حرفه ای و شناگران مجهز به قایقهای سریع هستند. این واحدها به واسطه گروه های سیار و بالگردها تقویت می شوند.

یک طرح جامع برای مقابله با سیل و نظارت بر امنیت و بهره وری زهکشی آب باران وکانالهای سیل در اماکن مقدس نیز در دست اجرا است. همچنین همگام با این طرح مناطقی که ممکن است آب باران جمع شوند شناسایی شده اند.

گفتنی است تمام اقدامات پیشگیرانه ضروری برای ممانعت از ورود آب باران به چادرهای زائران انجام شده است.این طرح مسیرهای امنی برای زائران در صورت وقوع سیل درنظر گرفته است.