آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۲۲۲
بازار دیجیتال
۲۵
بازارکده

بازار همیشه گرم گوشی های ارزان قیمت

بازار دیجیتال- در بازار گوشی تلفن همراه اگر چه نمونه های صفحه لمسی بازار پرمخاطبی دارند و اکثر کاربران نوجوان و جوان از نمونه های لمسی استقبال می کنند، ولی گوشی های ارزان قیمت نیز همچنان مورد استقبال قرار می گیرند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، نمونه های ارزان قیمت گوشی در بازار به دلیل قیمت پایینی که دارند بازار کم رکود تری نسبت به نمونه های گران قیمت دارند.

در رابطه با بازار گوشی گفت وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می خوانید:

شنیده می شود بازار گوشی های ارزان قیمت در اکثر مواقع، حتی زمانی که بازار گوشی های گران قیمت راکد است رونق دارد. شما با این ادعا موافقید؟

نمی توان گفت این گوشی ها بازاری همیشه پررونق دارند. ولی به دلیل قیمت پایینی که دارند در اکثر فصول سال و حتی زمانی که بازار گوشی های گران قیمت در رکود به سر می برد تا حدودی پررونق تر هستند.

شما با این ادعای برخی از فعالان بازار گوشی مبنی بر عمر بیشتر نمونه های ارزان قیمت موافقید؟

گوشی های ارزان قیمت، مخصوصا گوشی هایی که امکانات ارتباطی و فنی بالایی مانند بلوتوث، صفحه لمسی، دوربین و... ندارند عمر مفید بیشتری دارند. چرا که بیشترین آماری که از میزان خرابی گوشی های گران قیمت داریم در مورد ایراد صفحه نمایش و... است.

پس این ادعا که گوشی های ارزان قیمت عمر بیشتری می کنند، صحت دارد؟

نمی توان گفت عمر بیشتری دارند. ساختار ساده این گوشی ها دچار ایراد کمتری می شود. نمی توان گوشی ها را با این معیار مقایسه کرد. بلکه باید گوشی ها را متناسب با قابلیت های یکنواخت با هم مقایسه کرد.

چه برندهایی در بازار در عرضه نمونه های ارزان قیمت پیشرو هستند؟

برندهای نوکیا و سامسونگ و پس از آن ال جی.