آرشیو پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹، شماره ۴۶۴۹
سیاسی
۲

دادستان تهران اعلام کرد

صدور حکم قطعی 4 نفر از فتنه گران پس از انتخابات

گروه سیاسی دادستان تهران روز گذشته به بیان آخرین وضعیت پرونده های مهدی هاشمی، چهار فتنه گر حوادث انتخابات، نقل و انتقال املاک شهرام جزایری و عدم حضور سارا شورد در کشور پرداخت.

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت آبادی که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید ناحیه 4 رسالت سخن می گفت با بیان اینکه حکم 4 نفر از متهمان قطعی شده است، گفت: احکام مربوط به عمادالدین باقی، بدرالسادات مفیدی، حسن زیدآبادی و عباس ابوطالبی قطعی شده، طبیعتا اجرا خواهد شد و حداقل حکم آنها حبس خواهد بود.

وی با اشاره به یکی از پرونده های مفاسد اقتصادی اظهار داشت: این پرونده به نتیجه رسیده و کیفرخواست مربوط به 57 نفر از متهمان تکمیل شده است.

دادستان تهران افزود: این پرونده از شنبه آینده به دادگاه ارسال می شود و از این 57 نفر، 7 نفر متهم اصلی و بقیه به عنوان معاونت بودند.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود مهدی هاشمی به دنبال زمینه سازی برای بازگشت به کشور است با این توجیه که دستگاه های مربوط مدارک کافی علیه وی ندارند، گفت: اجازه بدهید وقتی محاکمه شد به این ادعاها جواب داده شود.

وثیقه سارا شورد ضبط خواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره عدم حضور سارا شورد در ایران و جلسه محاکمه گفت: سارا شورد طبق مقررات قضایی ایران آزاد شده بنابراین اگر هم در دادگاه حاضر نشود وثیقه وی ضبط شده و عدم حضور او مانعی در محاکمه وی نیست. همانطور که درباره اتباع ایرانی هم رخ می دهد و افراد می توانند در محاکمه حاضر نشوند و وثیقه ضبط شود.

شهرام جزایری ممنوع المعامله شده است

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره ارجاع پرونده انتقال املاک شهرام جزایری به دادستانی تهران گفت: این پرونده برای ما ارسال شده البته اقدامات جزایری در زمانی بود که وی وکالت هایی را داده بود و قبل از اینکه گزارش بیاید اقداماتی انجام شده بود. وی همچنین با بیان اینکه شهرام جزایری در حال حاضر ممنوع المعامله شده است، گفت: جلوی انتقال املاک را با اقدامات لازم گرفته ایم.