آرشیو پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹، شماره ۴۶۴۹
هنر
۲۱

نفس آخر دراکولا

یکی از مشخصه های جالب فیلم جدید جان لندیس بازی کردن کریستوفر لی معروف در آن است. مردی که هنوز هم معروف ترین و ماندگارترین «دراکولا»ی تاریخ سینما است و بیش از چهار دهه رل این خون آشام مشهور را بازی کرد و در 20 سال اخیر در فیلم های متعدد دیگری هم ایفای نقش کرده است. در «برک و هیر» رل خاص و کوتاهی را بازی می کند. او یکی از گدایان و زاغه نشینانی است که در آستانه مرگ قرار دارد و واپسین نفس هایش را می کشد و بنابراین کاراکترهای سایمون پگ و اندی سرکیس آماده اند تا پیکر بیجان او را ببرند و به پزشکان سودجو و طالب آزمایش های غیر قانونی و در راستای اهداف و تحقیقات علمی آنان بفروشند.

به این ترتیب مرد بلند قد تلخ چهره ای که سال ها مامور گرفتن جان مردم و مشغول آشامیدن خون بی گناهان در فیلم های متعدد دراکولایی اش بود، این بار همنشین مرگ است و حتی بر خلاف کاراکترهای مخوف و مظنون اش در سه گانه معروف «ارباب حلقه ها» تیری هم ندارد تا به سمت مخالفان و بدخواهان خود بیندازد.

دیگر چهره مطرح حاضر در «برک و هیر» رانی کوربت است که سال ها در یک سریال تلویزیونی کمدی در بریتانیا به نام «گنج» جلب نظر می کرد و لااقل برای انگلیسی ها چهره ای کاملا آشنا است.