آرشیو شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۱۱۱
حوادث
۱۰

حادثه ها

رهایی پسر بچه 12 ساله از چنگ گروگانگیران

گروه حوادث: پسر بچه 12 ساله ای که چهار ماه قبل توسط گروگانگیران از یکی از خیابان های کرمان ربوده شده بود طی عملیاتی در شهرستان ریگان آزاد شد و به آغوش خانواده اش بازگشت. در این عملیات یک نفر از گروگانگیران دستگیر و یک قبضه اسلحه جنگی و مقادیری مهمات از وی کشف شد. پلیس در تحقیقات تکمیلی خود با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی، گروگانگیر اصلی را در مخفیگاهش در شهر ماهان در حالی که داخل حمام پنهان شده بود دستگیر کرد. این متهم که دارای سابقه کیفری است پس از دستگیری تحویل دستگاه قضایی شد.

دستگیری جاعل حرفه ای اسکناس

گروه حوادث: کارآگاهان استان آذربایجان غربی، فردی را که با توزیع اسکناس و چک پول های جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان مهابادی می کرد، شناسایی و دستگیر کنند. سرهنگ «النقی پور» رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: چندی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی از طریق مرکز فوریت های پلیسی «110» از نگهداری و توزیع مقدار زیادی چک پول و اسکناس جعلی توسط فردی مطلع شدند و تحقیقات گسترده خود را در شهرستان مهاباد آغاز کردند. در این مرحله کارآگاهان پلیس به محل هایی که احتمال می دادند، متهم در آنجا حضور دارد، رفتند و با کسب اطلاعات مردمی، محل اختفای او را شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند و در بازرسی از این مکان متهم مقدار زیادی مواد مخدر، 10 قبضه سلاح کلت کمری، صدها میلیون اسکناس و چک پول جعلی و بیش از یک هزار تیر جنگی از او کشف و ضبط کردند.

تلفات سیل در تایلند به 206 نفر رسید

دولت تایلند در گزارشی اعلام کرد تعداد تلفات سیلاب و توفان در این کشور به 206 نفر رسیده است. به گزارش ایسنا، دپارتمان حوادث غیرمترقبه تایلند در بیانیه ای اعلام کرد 146 تن در شمال، شمال شرق، شرق و مرکز این کشور و 60 تن هم در استان های جنوبی در پی وقوع سیلاب کشته شده اند. بر اساس گزارش دپارتمان مدیریت بحران این کشور، بارش های شدید و دامنه دار باران و وقوع سیلاب در چند هفته گذشته اکثر ساختمان ها، منازل و زیربنای تایلند را تخریب کرده و از 10 اکتبر سال جاری امکان امدادرسانی به مناطق سیل زده با مشکلاتی همراه بود. این سیلاب به 21 استان خسارت کلی وارد کرده و یک میلیون و 400 هزار نفر از سکنه را بی خانمان کرده است.