آرشیو دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۹۲
شهرستان ها
۱۱

تهیه شجره نامه 80 امامزاده در استان قم

قم- خبرنگار کیهان:

همایش نقش وقف و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اهل بیت به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، یک محقق حوزه علمیه قم در این همایش با اشاره به روایتی افزود: مسائل و امور دینی را نباید در نماز و روزه خلاصه کرد و باید توجه داشت که در سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حل مشکلات اجتماعی یک تکلیف دینی و شرعی عنوان شده است.

حجت الاسلام سیدحسن آقامیری با تاکید بر اینکه وقف در حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی نقش کلیدی و اساسی دارد بیان داشت: مساله وقف ثمرات معنوی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیاری برای جامعه به همراه دارد و توسعه وقف به نشر دین کمک می کند.

همچنین معاون بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نیز در این مراسم از تهیه شجره نامه و زندگی نامه برای هشتاد امامزاده از امامزادگان این استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی رضوانی پور با اشاره به تعداد بقاع متبرکه و امامزادگان استان قم افزود: در حال حاضر بیش از 100 بقعه متبرکه در شهر قم و بیش از 250 امامزاده نیز در سطح استان وجود دارد که محل رجوع اقشار مختلف مردم و شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.