آرشیو سه‌شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۰۳۳
جهان
۷

خبر

دستگیری 15 مظنون القاعده در ترکیه

پلیس ترکیه 15 نفر را به اتهام ارتباط با جریان القاعده و تلاش برای عضو گیری برای این جریان دستگیر کرد. به گزارش صدای آلمان در میان افراد دستگیر شده سه نفر وجود دارند که متهم هستند سلاح دریافت کرده و افرادی را برای ساخت و استفاده از بمب های دست ساز در اردوگاه های افغانستان آموزش داده اند. این 15 نفر گروهی را تشکیل داده بودند که برای القاعده تبلیغ می کرد. انتظار می رود این افراد پس از بازجویی، آزاد شده یا پرونده آنان به دادگاه ارجاع شود.

دومین انتخابات رواندا پس از نسل کشی

مردم رواندا دیروز در دومین انتخابات ریاست جمهوری بعد از نسل کشی سال 1994 میلادی شرکت کردند تا اداره امور این کشور را به یکی از چهار نامزد حاضر بسپارند. به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «پل کاگامه» رئیس جمهوری فعلی رواندا که با سیاست های موفق اقتصادی و اجتماعی نظر مثبت هواداران زیادی را جلب کرده، از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. کاگامه در این انتخابات با سه نامزدی رقابت می کند که در دوره قبل، از وی حمایت کرده بودند. گروه های حقوق بشری دولت کاگامه را به سرکوب هرگونه مخالفتی پیش از انتخابات متهم کرده اند و از طرف دیگر شورای رسانه ای که توسط دولت تعیین شده است نیز روزنامه های مستقل که مطالب انتقادی منتشر می کردند را سرکوب کرده است. بنابر این گزارش، مردم این کشور پیش از آغاز زمان رسمی انتخابات (ساعت شش صبح) به سمت شعبه های رای حرکت کرده بودند. نامزد پیروز در این انتخابات، قدرت را برای دوره ای هفت ساله در دست می گیرد.

تعطیلی مسجد عاملان 11 سپتامبر در آلمان

مقام های رسمی آلمان مسجدی را که به گفته آنها حمله کنندگان 11 سپتامبر جلسات محرمانه خود را در آن برگزار می کردند، تعطیل کردند. به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در بیانیه ای که توسط مقام های شهر «هامبورگ» منتشر شده، آمده است که مسجد القدس دیروز دوشنبه تعطیل شده و فعالیت های فرهنگی آن نیز ممنوع شده است.

مقام های هامبورگ اعلام کردند که حمله کنندگان 11 سپتامبر از این مسجد به عنوان محلی برای برگزاری جلسات خود استفاده می کردند. رسانه های محلی به نقل از مقام های اطلاعاتی گزارش دادند برخی از اعضای گروه طیبه که به این مسجد رفت و آمد داشته اند به پایگاه آموزشی نیروهای تندرو در ازبکستان منتقل شده اند.