آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹، شماره ۳۰۰۳
سیاسی
۲

نخست وزیر لبنان امروز وارد تهران می شود

سعد حریری، نخست وزیر لبنان امروز در راس هیاتی بلندپایه به ایران می آید. این نخستین سفر رسمی سعد حریری به تهران است و جمعی از مقامات ارشد دولت او از جمله 5تن از وزرای کابینه ا ش او را همراهی می کنند.

به گزارش ایرنا، سعد حریری در این دیدار که دو روز به طول خواهد انجامید با مقامات کشورمان از جمله محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور و محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

در همین راستا غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان درباره سفر نخست وزیر لبنان به ایران گفت: این نخستین سفر رسمی سعد حریری به عنوان نخست وزیر به ایران است و در راستای تقویت همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف صورت می گیرد.وی درباره همکاری های ایران با لبنان با توجه به بحران فعلی این کشور گفت: ایران از قبل نیز آمادگی خود را برای ارائه هرگونه همکاری در زمینه های مختلف اعلام کرده بود.

همکاری ایرانی عربی ضروری است

نخست وزیر لبنان در آستانه نخستین سفر رسمی خود به تهران در گفت وگو با ایرنا به تشریح آخرین وضعیت سیاسی کشورش و منطقه پرداخت و با تاکید بر این که ما حزب الله را به دست داشتن در ترور رفیق حریری متهم نکرده ایم، گفت: همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی برای ایجاد زمینه مشترک در مبارزه با خطرات در کمین منطقه ضروری است. او همچنین پیشینه روابط میان دو کشور ایران و لبنان را تاریخی خواند و گفت: روابط اجتماعی و فرهنگی میان ما به زمان های بسیار دور بر می گردد.

حریری درخصوص روابط سیاسی دو کشور نیز افزود: امیدواریم این مناسبات توام با احترام متقابل به حاکمیت ملی هر کشور و منافع مشترک باشد که قطعا این احترام با ایجاد روابط متقابل میان دو دولت و نهادها با هدف ایجاد منافع مشترک در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محقق می شود.