آرشیو پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۹، شماره ۳۰۰۸
اقتصادی
۴

چینی ها در ایران بندر خصوصی احداث می کنند

پروژه ساخت یک بندر خصوصی در ایران با سرمایه گذاری بخش تعاون در نشست مشترک اتاق تعاون مرکزی و اتاق بازرگانی چین رقم خورد.

به گزارش ایسنا، حسین رحمانی نیا، رئیس اتاق تعاون ایران، در نشست مشترک اتاق تعاون مرکزی با رئیس اتاق بازرگانی چین و خاورمیانه که به منظور ایجاد اولین بندر خصوصی ایران با همکاری چینی ها برگزار شد، گفت: از آنجایی که ایران در شرایط تحریم به سر می برد، گسترش همکاری با چین بویژه در بخش ایجاد بنادر می تواند هر دو طرف را منتفع و بازار مناسبی را برای کالاهای چینی فراهم کند.

وی با استقبال از گسترش همکاری میان دو کشور ایران و چین در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری، حمایت کامل اتاق تعاون مرکزی از پروژه مشارکت اتاق بازرگانی چین برای ساخت یک بندر خصوصی در ایران را به عنوان یک بندر نسل سوم اعلام کرد.

رئیس اتاق تعاون مرکزی با اشاره به فعالیت شرکت چینی chinamex در امارات و برپایی نمایشگاه های متعدد توسط آن افزود: اگر این شرکت بتواند شرایط ورود کالاهایی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر را ارائه دهد، اتاق تعاون ایران می تواند از همکاری این شرکت در زمینه گسترش همکاری ها در ایران حمایت کند.

رئیس اتاق تعاون ایران در عین حال خاطرنشان کرد: تعاونی های تولیدی ایران نیز می توانند در قبال حسن نیت چینی ها، مواد خام اولیه با قیمت مناسب را در اختیار تولیدکنندگان چینی قرار بدهند و حتی این مواد خام را به کشور چین صادر کنند.