آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
صفحه آخر
۲۸

شگفتی های جهان

مرد هندی انگشتش را برای ابراز شادی قطع کرد

یک مرد هندی پس از آن که نامزد مورد نظر وی در انتخابات محلی در ایالت بیهار هند پیروز شد یکی از انگشتان دستش را قطع و به الهه ای که می پرستد هدیه کرد. به گزارش خبرگزاری آلمان از دهلی نو، این دومین انگشتی است که آنیل شارما که در منطقه ای در ایالت بیهار زندگی می کند به اراده خودش قطع می کند. خبرگزاری هند و آسیا اعلام کرد شارما یک انگشت خود را زمانی که نیچ کومار در انتخابات نوامبر سال 2005 پیروز شده بود قطع و به الهه اش تقدیم کرد.

بازیگر برزیلی برای ورود به پارلمان امتحان خواندن و نوشتن داد

بازیگر برزیلی برای ورود به پارلمان این کشور امتحان خواندن و نوشتن داد. به گزارش رسانه های این کشور، تیریریکا بازیگر نقش دلقک در برزیل که توانست با شرکت در انتخابات پارلمانی یک کرسی پارلمان را به خود اختصاص دهد، برای ورود به پارلمان و اثبات باسوادی خود امتحان خواندن و نوشتن داد. پیش از این اخباری در مورد بی سواد بودن تیریریکا منتشر شده بود. وی در انتخابات پارلمانی بیشترین میزان آرا را کسب کرد.

بزرگترین پیراهن ورزشی جهان در قطر دوخته شد

یک شرکت قطری بزرگترین پیراهن ورزشی جهان را به طول 72 متر و 20 سانتی متر و عرض 48 متر و 70 سانتی متر و وزن 8 تن دوخت. این پیراهن ورزشی با شماره 22 به منظور تبلیغ برای پرونده قطر و پیروزیش به عنوان رقیب امریکا، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی بر سر میزبانی جام جهانی 2022 دوخته شده است. این پیراهن با حضور شماری از مسئولان کتاب ثبت رکوردهای «گینس» و مسئولان ورزشی این کشور در مراسمی در دانشکده ورزشی اسپایر رونمایی شد.

مهاجرت از هنگ کنگ به دلیل آلودگی هوا

نتایج یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد مردم هنگ کنگ به علت وخیم شدن مشکل آلودگی هوا در این جزیره به فکر مهاجرت افتاده اند. به گزارش خبرگزاری آلمان از هنگ کنگ، نتایج این نظرسنجی که موسسه «سویک اکسچنج» که آن را از هزار نفر انجام داده است نشان می دهد حدود 90 درصد از ساکنان مایلند از هنک کنگ خارج شوند که در این صورت امکان دارد این شهر با مشکل کمبود نیروی متخصص نیز روبه رو شود.