آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
اخبار کشور
۲

محمد جواد لاریجانی: عدم اعتراض به نقض حقوق بشر یک بیماری دستجمعی در سازمان ملل است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، غرب و از جمله انگلیس را پشتیبان درجه یک دیکتاتوری و دشمن شماره یک دموکراسی در کل منطقه خاورمیانه دانست.

محمدجواد لاریجانی در گفت وگو با مهر درباره رفتار دوگانه غرب در قبال حقوق بشر گفت: رفتار غرب اعم از انگلیس و سایر کشورهای اروپایی درباره حقوق بشر هم رفتار بسیار مفتضح و هم مبانی فکری تبعیض آلودی دارند زیرا آنها استانداردهای دوگانه ای داشته و درصدد تحمیل آن به دیگر کشورها هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: غرب و از جمله انگلیس پشتیبان درجه یک دیکتاتوری و دشمن شماره یک دموکراسی در کل منطقه خاورمیانه است و به اسم مبارزه با تروریسم انواع خشونت ها را در کشور خود و سایر کشورها قانونی کرده اند.

وی افزود: دست آنها امروز آلوده به جنایات متعدد بشری در عراق و افغانستان است و به نظر کارنامه غرب بسیار نازل تر از آن است که به آنها مشروعیت هرگونه اظهارنظر در این زمینه را بدهد.

لاریجانی تاکید کرد: علی الاصول انتظار ما این است که سازمان ملل این رکوردهای بسیار غم انگیز در امر تجاوز به حقوق انسان ها از سوی کشورهای غربی تحت عناوین مختلف را پیگیری کند.

معاون رئیس قوه قضائیه درباره علت سکوت مجامع بین المللی در قبال نقض بارز حقوق بشر از سوی کشورهای غربی نیز گفت: به هر تقدیر غربی ها معتقدند که اگر سازمان های بین المللی در ارکستر آنها عمل نکنند باید از رده خارج شوند و لذا این یک سیاست بسیار زشتی است که به یک مرض کلونیک (دستجمعی) در تشکیلات سازمان ملل تبدیل شده است.