آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
اخبار اقتصادی
۴

توزیع دفترچه های جدید بیمه تامین اجتماعی تا پایان سال

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با اعلام این که دفترچه های بیمه درمان یکسان سازی شده و در حال چاپ است، گفت: دفترچه های جدید تا پایان سال در سه استان توزیع می شود.

رحمت الله حافظی در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر این که اجرای طرح سراسری پزشک خانواده تنها راه نجات سلامت کشور است، عنوان کرد: اجرای این طرح، نیازمند همکاری دستگاه های مختلف به ویژه دو وزارتخانه رفاه و بهداشت است.

وی در پاسخ به این که برای برطرف شدن مشکل اصلی طرح پزشک خانواده روستایی که عدم پرداخت به موقع مطالبات پزشکان بود، چه اقدامی صورت گرفته است، گفت: این مشکل با روزآمد شدن پرداخت بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال جاری شده است.

حافظی با اشاره به افزایش 150 تا 200 میلیارد تومانی وصول مطالبات و درآمد ماهانه صندوق تامین اجتماعی طی سه ماه اخیر، خاطرنشان کرد: با وجود این افزایش، کلیه مطالبات پزشکان و داروخانه ها مطابق قانون بودجه 89 به شکل روزآمد پرداخت شده است.

به گفته مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در قانون بودجه 89 آمده است که بیمه موظف است، 60 درصد مطالبات مراکز درمانی را ظرف دو هفته از زمان تحویل اسناد هزینه پرداخته و مابقی را طی حداکثر سه ماه تسویه کند.

وی با بیان اینکه کلیه مطالبات مراکز درمانی تا پایان مرداد ماه امسال پرداخت شده است، اعلام کرد: مطالبات ماه های شهریور و مهر به پزشکان، دندانپزشکان و داروخانه ها نیز به زودی پرداخت می شود.