آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
حوادث
۱۵

شناسایی 10 نقطه تهران برای ایجاد پیاده راه

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: حداقل 10 نقطه در شهر تهران شناسایی شده است که باید جنبه های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی آنها را در کنار جنبه های مهم ترافیکی در نظر گرفته و محاسبه کنیم.

جواد شوشتری افزود: بخش هایی از بلوار کشاورز تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است که به پیاده راه تبدیل می شود.

وی گفت: پیاده راه شدن فاصله خیابان های 16 آذر تا خیابان فلسطین نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

جواد شوشتری با اعلام این که سازمان زیباسازی مطالعات ایجاد پیاده راه ها را در چندین معبر اصلی و محوری انجام داده است، افزود: حداقل 10 نقطه در شهر تهران شناسایی شده است که باید جنبه های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی آنها را در کنار جنبه های مهم ترافیکی در نظر گرفته و محاسبه کنیم.

وی پیاده راه شدن بخش هایی از بلوار کشاورز را به عنوان یکی از این نقاط اعلام کرد و گفت: بخش هایی از این بلوار تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است که یکی از این بخش ها پیاده راه شدن فاصله خیابان های 16 آذر تا خیابان فلسطین است.

شوشتری با بیان این که این پیشنهاد در حال مطالعه است، اضافه کرد: در مورد این که این بلوار و یا بخش هایی از آن در تمام و یا ساعاتی از روز پیاده راه باشد و یا تغییراتی در مورد شرایط فیزیکی خیابان و کاربری واحدهای تجاری و مغازه ها صورت گیرد، هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و باید بیشتر بررسی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی همچنین بلوار امیرکبیر در منطقه 22 را یکی دیگر از پیشنهادهای ایجاد پیاده راه در تهران اعلام کرد و افزود: این بلوار نیز شرایط تبدیل شدن به یک پیاده راه را دارد و پس از تکمیل مطالعات نسبت به اجرایی کردن آن اقدام خواهیم کرد.

شوشتری با تاکید بر این که اقدام سازمان زیباسازی در ایجاد پیاده راه اقدامی لوکس و تنها با اهداف گردشگری نیست به ایسنا گفت: تجربه ایجاد پیاده راه در خیابان هایی نظیر 15 خرداد و سپهسالار موفق و کارآمد بوده است و قطعا این اقدام را در خیابان های دیگری که امکان مسیرهای جایگزین برای خودروها داشته باشد، اجرایی خواهیم کرد.