آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار کشور
۱۴

سفر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوریه برای اخذ ویزای مصر

مسئول سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به غزه از سفر به سوریه برای اخذ ویزای مصر خبر داد.

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با فارس با اشاره به سفر خود به سوریه برای دریافت ویزای مصر گفت: قصد داریم از طریق سوریه و سفارت قاهره در این کشور سفر خود به غزه را انجام دهیم.

وی افزود: در این سفر جلساتی را با مقامات سوری و نیز اعضای کاروان آسیایی شکست حصر غزه خواهم داشت و اگر موفق به کسب ویزا شوم به همراه سایر نمایندگان یکشنبه به مصر خواهیم رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جلسه اخیر خود با علی لاریجانی برای سفر نمایندگان به مصر اشاره کرد و گفت: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که من به سوریه سفر داشته باشم که این سفر امشب (سه شنبه) انجام می شود.

بیغش خاطرنشان کرد: اگر ویزای ما صادر شود سه نماینده دیگر عازم غزه نیز همراه من در این سفر خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل تعویق های مکرر سفر نمایندگان به غزه چیست؟ گفت: نمایندگان پیگیر موضوع هستند اما مصر تاکنون اجازه سفر نمایندگان به غزه را نداده است.

استقبال گسترده مردم ترکیه از کاروان آسیایی آزادی غزه

تلویزیون الجزیره در گزارشی از استقبال گسترده مردم ترکیه از کاروان کمک های بشردوستانه آسیایی برای مردم تحت محاصره نوار غزه خبر داد.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کاروان کمک های بشردوستانه آسیایی برای مردم نوار غزه از ایران وارد ترکیه شد تا پس از آن به سوریه و سپس بندر العریش مصر برود.

بنابر این گزارش، این کاروان از همان لحظه ورود به مرزهای ترکیه با استقبال گسترده مردمی در شهرهای مختلف این کشور همراه شده است.

این اولین بار است که کاروانی از کشورهای آسیایی شامل تمامی ادیان و فرقه های مختلف در این حرکت بزرگ برای شکست محاصره غزه شرکت می کند.