آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار کشور
۱۴

عضو ارشد حزب الله: موضع آیت الله خامنه ای درخصوص دادگاه حریری باعث افتخار لبنان شد

نماینده مجلس لبنان و عضو متنفذ فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر پیرامون دادگاه بین المللی حریری باعث افتخار و اطمینان ما شد.

حسین موسویدر مصاحبه با ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: موضع صریح و واضح آیت الله سید علی خامنه ای پیرامون آنچه که دادگاه بین المللی نامیده می شود، باعث افتخار و اطمینان ما شد.

وی افزود: اعلان این موضع به خوبی این مساله را آشکار کرد که رهبران ایران خود از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تاکنون همواره در کنار مردم مظلوم و مستضعف بدون درنظر گرفتن طایفه یا مذهب یا منطقه آنها بوده و هستند.

حسین موسوی در ادامه مصاحبه خود با ایرنا تصریح کرد: اعلام این گونه مواضع در مبارزه با استکبار جهانی در امتداد مسیر و حرکات پیامبران و فرستادگان الهی در دفاع از حق و عدالت است.

وی تاکید کرد: دادگاه بین المللی حریری بخشی از توطئه استکبار جهانی، نه تنها علیه لبنان و مقاومت است، بلکه علیه تمام امت های اسلامی است.

حسین موسوی با اشاره به نقش آمریکا در تاسیس دادگاه بین المللی حریری تصریح کرد: آمریکا این دادگاه را به عنوان عامل تهدید کننده و سلاحی در برابر تمامی کسانی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند قرار داده است، از این رو طبیعی بود که رهبر معظم انقلاب در برابر این توطئه آمریکا به پا خیزند و از مستضعفان دفاع کنند.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت ادامه داد: اعلام موضع ایشان پیرامون دادگاه بین المللی حریری خود خط بطلانی است بر چهره مجامع بین المللی و شورای امنیت که در حقیقت خواهان کشف حقیقت نبوده و نیستند.

حسین موسوی اضافه کرد: دادگاه بین المللی تنها بهانه برای ضربه زدن به مقاومت است و یقینا مبارزات امت اسلامی در راه دفاع از عزت، کرامت و دین خود، در امتداد خط مبارزات ائمه معصومین است.