آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۲۴
سیاسی
۲

سیداحمد خاتمی:مردم در 9 دی از برخی خواص پیش افتادند

یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم در حماسه 9 دی از برخی خواص و نخبگان پیش افتادند.

آیت الله سیداحمد خاتمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که حماسه 9 دی حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، در تشریح دلایل این موضوع گفت: این حماسه نشانگر اوج بصیرت مردم بود و در واقع مردم با این حضور باشکوه، بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و این که معیار بصیرت را که مواضع رهبر معظم انقلاب است، بخوبی یافته اند.

وی افزود: مردم با حضور آگاهانه و با صداقت خود در صحنه، بساط فتنه گران را جمع کردند و خط بطلانی بر 8 ماه تبلیغات اغواگرانه رسانه های استکباری و رسانه هایی که در حمایت از فتنه گران سنگ تمام گذاشته بودند، کشیدند.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در طول انقلاب اسلامی سابقه نداشته که این رسانه ها در راستای حمایت از یک جریان انحرافی به این میزان هماهنگ شوند، ولی در حوادث فتنه چنین مساله ای اتفاق افتاد.

خاتمی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل ماندگاری حماسه 9 دی این بود که این حماسه مظهر تولی و تبری بود. در واقع بیانگر اوج ابراز عشق و علاقه مردم به ولایت بود و از طرف دیگر مردم اوج نفرت خود را از فتنه گران که در خط مقدم اجرای خواست مستکبران عمل می کردند، نشان دادند.وی ادامه داد: اینها مواردی بود که در آفریدن این حماسه نقش داشت و باید پایدار بماند و همچنان با بصیرت افزایی، بسترهای فتنه گران را جمع کرد و اجازه نداد تشنگان قدرت برای رسیدن به کام دنیایی خود، مصالح یک کشور را فدا کنند.