آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۲۴
صفحه آخر
۲۰
چهره روز

ناراحتی دختر برلوسکنی از پدرش

حسین خلیلی

شاید رسوایی های اخلاقی سیاستمداران پیش از آنکه آبروی فرد نزد مردم و ملتش را از بین ببرد، بیش از هر شخص دیگری، خانواده اش را متاثر کند.

مسلما این روزها سیلویو برلوسکنی رکوردار رسوایی های اخلاقی بین سیاستمداران جهان است. البته تفاوت غول رسانه ای ایتالیا با بقیه این است که نه ناراحتی مردم و نه خانواده اش، ذره ای حس پشیمانی در او ایجاد نکرده است و هر بار با شنیدن نام برلوسکنی باید منتظر اتهام جدید دیگری بود.

این بار نوبت بارابارا برلوسکنی، دختر 26 ساله نخست وزیر ایتالیا بود که ناراحتی خود را از این رسوایی ها ابراز کند. به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، وی گفت که از رسوایی های اخلاقی پدرش بشدت ناراحت است. بارابارا همچنین اظهار کرد، وی گاهی احساس می کند تحمل تفکرات و اقدامات سیاسی پدرش را ندارد اما این به آن معنا نیست که پدرش را دوست نداشته باشد. دختر برلوسکنی تصریح کرد: من از تمام اقدامات شایسته و موفقیت های چند جانبه پدرم قدردانی می کنم اما من نیز حق دارم درباره کارهای وی تفکر عقلانی داشته باشم. این اتفاقات پیش آمده مرا ناراحت کرده و به سختی می توانم برای آنها دلیلی پیدا کنم، کاملامشخص است که من با برخی رفتارهای خاص پدرم موافق نیستم، اما باید سعی کنم پدرم را باور داشته باشم.

البته این اولین بار نیست که یکی از اعضای خانواده برلوسکنی به اقداماتش انتقاد می کند. سال گذشته ورونیکا لاریو، مادر باربارا همسر دوم نخست وزیر ایتالیا درخواست طلاق کرد. به نوشته روزنامه ایتالیایی، لاریو زمانی از تلاش برای جدایی از همسرش خبر داد که مطبوعات از حضور آقای برلوسکنی در جشن تولد دختری 18 ساله در ناپل خبر دادند. لاریو در واکنش به این خبر گفت: کافی است؛ نمی توانم با مردی باشم که با نوجوانان همنشینی می کند. او در ادامه گفت: این واقعا من را شگفت زده می کند. زیرا او هیچ گاه در جشن تولد 18 سالگی فرزندانش شرکت نکرد. حاصل زندگی مشترک برلوسکنی با لاریو 3 فرزند است.

البته در این میان، برلوسکنی و گروه حقوقی وی برخی افشاگری ها را ساختگی خوانده و نخست وزیر ایتالیا انجام هر گونه اشتباه را رد می کند. ماه گذشته نیز گفته شد نخست وزیر ایتالیا با یک دختر 18 ساله مراکشی رابطه دارد. این روزها برلوسکنی یا در برابر اتهامات وارده علیه خود واکنش نشان می دهد یا هر روز شاهد تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف کشورش است.