آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۸۲
حوادث
۲۶

اعتراف به قتل دندانپزشک پس از 5 سال

گروه حوادث تحقیقات پنج ساله پلیس برای شناسایی عاملان قتل دندانپزشک کرجی با دستگیری یک زن و سه مرد در سنندج و کرج به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار ما، در این جنایت هولناک که شامگاه ششم مهر 84 رخ داد، مرد دندانپزشک با ضربه های چاقو در مطبش از پا درآمد. همزمان با کشف پیکر خونین وی، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی کرج تحقیقات ویژه برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت را آغاز کردند تا این که در ادامه تحقیقات، رد پای زن و مرد جوانی را یافتند اما از آنها هیچ سرنخی در دست نبود. سرانجام پس از 5 سال وقتی رد پای دو تن از متهمان فراری در سنندج به دست آمد، کارآگاهان با نیابت قضایی راهی سنندج شده و پس از ردیابی های گسترده پلیسی و با همکاری ماموران آگاهی کردستان، لیلا- 30 ساله- و اسماعیل- 28 ساله- را به دام انداختند. متهمان پس از دستگیری به پلیس آگاهی کرج منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند. زن و مرد جنایتکار سپس به قتل «نعمت»- دندانپزشک- با همدستی دو تن از دوستانشان به نام های مهدی و علی اعتراف کردند.

اسماعیل- عامل اصلی جنایت- در تشریح ماجرا گفت: مهدی که در بازار فرش کار می کرد، از آشنایان دکتر بود. او به خاطر کارش خیلی از افراد ثروتمند شهر را می شناخت. به همین خاطر وقتی گفت دکتر پول زیادی در گاوصندوق مطبش دارد، پیشنهاد سرقت از مطب را مطرح کرد. بنابراین طبق نقشه، لیلاروز حادثه به عنوان بیمار به مطب رفت و تا آخرین دقایق آنجا ماند. وقتی منشی دکتر از مطب خارج شد، من وارد شدم و در جریان جست وجوها فقط 30 هزار تومان پول پیدا کردم. همان موقع علی هم وارد شد و همگی سراغ دکتر رفتیم. پس از بستن دست و پایش، از او خواستیم در گاوصندوق را باز کند اما وقتی مقاومت کرد، با کارد او را به قتل رساندیم.

بدین ترتیب با اعتراف متهمان، علی و مهدی نیز در کرج دستگیر شده و به جرم شان اعتراف کردند. همچنین در ادامه بررسی ها مشخص شد مهدی سال 84 نیز با همدستی اسماعیل به خانه پیرمردی دستبرد زده و ده ها تخته فرش و مقدار زیادی طلاو پول سرقت کرده اند. متهمان پس از اعتراف، با قرار وثیقه مناسب در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند و بازجویی های تخصصی از آنها در دستور کار قرار گرفت.